به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' حسین رجایی پور ' در خطبه های نمازجمعه سمیرم با اشاره به آغاز روند گرم شدن هوا و ادامه خشکسالی، اظهار کرد: این مشکلات و مسائل رابطه مستقیم با معیشت 97درصد مردم این منطقه دارد.
وی با گرامیداشت سالروز تشکیل جهاد سازندگی و فرارسیدن هفته کشاورزی، تصریح کرد: مسئولان بویژه در سازمان جهاد کشاورزی باید بیش از پیش یاری رسان مردم باشند و برای مشکلات این قشر بکوشند.
خطیب نماز جمعه سمیرم با بیان اینکه گاهی شنیده شده بی مهری هایی به قشر عزیز کشاورز انجام شده، ادامه داد: تحریم، رکود، گرانی و خشکسالی های مداوم این قشر زحمت کش را دچار مشکل کرده و بی مهری نسبت به این عزیزان دور از انسانیت و اخلاق اسلامی است.
حجت الاسلام رجایی پور از مسئولان در بانک، بیمه و جهاد کشاورزی خواست مسائل مربوط به مشکلات کشاورزان از جمله بیمه و ارائه تسهیلات مناسب بانکی به آنها را پیگیری و نسبت به برطرف شدن مشکلات این قشر زحمت کش تلاش کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه شب گذشته سنای آمریکا اشاره کرد و گفت: این اقدام آمریکا نشان می دهد که کینه آنها به نظام اسلامی کم نمی شود.
امام جمعه سمیرم افزود: آمریکایی ها هر وقت دچار مشکلاتی در منطقه یا درون کشور خود می شوند با این دست اقدام ها و همچنین تهدیدهای دنباله دار سعی می کنند افکار عمومی را منحرف و مشوش کنند.
حجت الاسلام رجایی پور با یادآوری فرمایش های رهبر معظم انقلاب در دیدارهای اخیرشان ، افزود: مشکل اصلی آمریکا و غرب با اصل نظام اسلامی است و پرونده سازی در زمینه حقوق بشر، هسته ای و دیگر مسائل برای جمهوری اسلامی، تنها بهانه است.
خطیب جمعه سمیرم تاکید کرد: همه اینها بخوبی نشان می دهد هرگاه ذره ای از مواضع خود عقب نشستیم، ضربه خوردیم و هر گاه مقاومت کرده و روی پای خود ایستادیم، ترقی کرده و پیشرفت کرده ایم.
وی به سوابق متعدد تاریخی و متعدد از قرن ها پیش و درس های تاریخ اشاره کرد و گفت: آل یهود، سفیانیان و شامیان آن زمان دختر پیامبر، همسر دختر و پسرعمومی رسول خدا و اهل بیت او را به شهادت رساندند و هیچ زمانی هم قانع و راضی نشدند و کوتاه نیامدند و همین نشان می دهد دشمن، دشمن است و دست بردار نیست.
امام جمعه سمیرم بیگانگی با دین و معنویت را مشکل و جهل دیروز و امروز طاغوتیان و دنیا طلبان دانست و گفت: امام علی (ع) مصداق و معیار عدل، عدالت و آزادمردی بود که دین مبین رسول الله ( ص) را همچون آینه ای روبروی خود نهاد و برای اجرای احکامش با تمام وجود مایه گذاشت.
بر اساس اعلام امام جمعه سمیرم، شهروندان نماز عید فطر امسال را در مصلای بزرگ امام خمینی ( ره) این شهر اقامه خواهند کرد.
ت/7147/ 2093 ** خبرنگار: محمود افشاری - انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.