اصغر سلیمی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا به نشست شب گذشته خود با وزیر بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: مصوبات قطعی خوبی در این جلسه مطرح و با دستوردکتر قاضی زاده هاشمی نهایی شد.
وی اختصاص دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان شهرستان را یکی از مهمترین خواسته های مردم منطقه عنوان کرد و افزود:دکتر قاضی زاده هاشمی با مشاهده نامه نگاری های قبلی و عمل نشدن به دستورهای سابق، این بار دستور داد این دستگاه تا یک ماه دیگر در بیمارستان سمیرم نصب شود.
نماینده مردم سمیرم که پزشک و پیش از این رئیس بیمارستان این منطقه بوده است، گفت: تیر، مهر و آذرماه 95 نیز سه نامه به مسئولان بهداشت و درمان و وزارتخانه در همین خصوص نوشته شده بود اما اقدامی نکردند تا اینکه وزیر محترم دستور صریح و فوری داد.
سلیمی به وجود 15خانه بهداشت در روستاهای سمیرم اشاره کرد و گفت: این تعداد فضای فیزیکی دیواروساختمان های مناسب و روزآمدی ندارند که با دستوروزیر700 میلیون تومان برای بازسازی و نوسازی آنها تخصیص داده شد.
نماینده مردم سمیرم یکی دیگر از پیگیری های محقق نشده دراین بخش را احداث درمانگاه تخصصی مستقل در محوطه بیمارستان سیدالشهدا(ع) عنوان کرد و افزود: این موضوع نیز بارها پیگیری شده بود که در این مرحله با تاکید وزیر بهداشت بر پراکندگی جغرافیایی و بعد مسافت منطقه از مرکز استان و روستاها، 300 میلیون تومان نیز برای این درمانگاه تخصیص داده شد.
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین از اختصاص 300 میلیون تومان برای ساخت وتجهیز پانسیون پزشکان سمیرم خبرداد و گفت: این ساختمان درمحوطه وهمجوار بیمارستان سیدالشهدا(ع) ساخته خواهد شد.
سلیمی این موضوع را یکی از خواسته های مهم پزشکان برای اسکان در شهرستان و ارائه خدمات بهتر به مردم عنوان کرد و گفت : امید است با دستورهای اخذ شده و تاکید وزیر بهداشت بر انجام فوری این امور بویژه اختصاص دستگاه سی تی اسکن به شهرستان، شاهد رضایت بیشتر مردم و همچنین پزشکان و کادر درمانی باشیم.
در شبکه بهداشت و درمان سمیرم 270 نفر نیروی انسانی و 26 خانه بهداشت فعال است.
شهرستان سمیرم دارای 100هزار نفر جمعیت است.
ت/7147 / 6022 خبرنگار: محمود افشاری - انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.