به گزارش ایرنا، الهیار دولتخواه روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در استان اصفهان 14 تشکل زیست محیطی فعال وجود دارد که 2 انجمن فعال زیست محیطی و 4 انجمن دیگر که به گونه ای مرتبط با محیط زیست هستند در این شهرستان قرار دارند.
وی افزود: انجمن ها یکی از رازهای موفقیت برای مسائل زیست محیطی هستند که با ورود به کارهای اجرایی از جمله ساخت آبشخور و گشت و کنترل منطقه اداره محیط زیست شهرستان را همراهی می کنند.
وی بیان کرد: واحدهای صنعتی شهرستان که بیشترین آن ها در فرش فعال هستند کمترین مشکل زیست محیطی و آلایندگی را دارند و امسال تنها دو واحد صنعتی حکم پلمپ بخاطر عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی را گرفتند.
دولتخواه تصریح کرد: روزانه بیش از 250 تن زباله شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در چاله زباله ابوزیدآباد از توابع این شهرستان دفن می شود که به شکلی در حال پیگیری جهت رفع مسائل زیست محیطی آن هستیم.
وی بیان کرد: پاکسازی این منطقه در روز گذشته با همکاری کارکنان اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل، شهرداری آران و بیدگل، شهرداری کاشان و شرکت بازیافت کاشان و آران و بیدگل و هم چنین انجمن های حفاظت محیط زیست شهر ابوزیدآباد انجام شده است.
وی افزود: در این طرح جمعی از دوستداران محیط زیست با همکاری اداره حفاظت محیط زیست، محور و اطراف محدوده چاله زباله و مسیر جاده های کاشان به آران و بیدگل و ابوزیدآباد را از وجود زباله و آلودگی ها پاکسازی کردند.
رئیس اداره محیط زیست آران و بیدگل تصریح کرد: این پاکسازی در مسیرهایی انجام شد که ماشین های حمل زباله در آن تردد دارند و به دلیل نداشتن توری و محافظ در روی زباله ها، پسماندها در مسیر پراکنده می شود.
دولتخواه با اشاره به زیبایی های نهفته در طبیعت منطقه ابوزیدآباد گفت: همه مردم وظیفه دارند با جلوگیری از آلوده شدن منطقه، این موهبت الهی را از گزند زشتی و آلودگی ها در امان نگه دارند.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.