به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فولاد مبارکه، ابراهیم نجفی با بیان اینکه این سامانه مشابه خارجی ندارد، افزود: این سامانه با بهره گیری از یک سازوکار حرکتی، هنگام برگشت کلاف به سمت خروجی خط، چهار سانتیمتر بر روی فک خارجی تیلتر حرکت و کلاف را از فک داخلی تجهیز جدا می کند و به این ترتیب امکان اندازه گیری وزن میسر می شود.
وی با اشاره به مزایای استفاده از این سامانه گفت: با فناوری به کار رفته در ساخت این سامانه، امکان قرار گرفتن کل ساختار باسکول در حالت عمودی برای برگردان کلاف بعدی نیز وجود دارد.
وی افزود: دقت توزین این تجهیز 0.5 درصد (10 کیلوگرم در حداکثر رنج 20 تن) است و معادل 400 درصد از ظرفیت آن، تحمل ضربه را دارد.
نجفی گفت: در گذشته با توجه به نبود سامانه توزین مناسب در خط شستشوی الکترولیتی، محاسبه دقیق بازده وزنی این خط امکانپذیر نبود و محاسبات خطوط پایین دست نیز با مشکلاتی همراه بود.
کارشناس اتوماسیون خطوط آنیلینگ و شستشوی الکترولیتی نورد سرد فولاد مبارکه گفت: بدلیل محدود بودن زمان کارکرد جرثقیل های سقفی، عملیات اندازه گیری وزن باید در حین فرایند و توسط یکی از تجهیزات انجام شود.
وی با بیان اینکه حتی شرکت های خارجی نیز در سال های اخیر برای اجرای این پروژه موفق به ارائه طرح مناسبی نشده بودند، تصریح کرد: به همین منظور تیم کارشناسی واحد با همکاری شرکت توزین سپاهان، این سامانه را طراحی کرد و بوسیله آن امکان اندازه گیری وزن کلاف بر روی تجهیز کلاف برگردان خط میسر شد.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
ت 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.