الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2018 درصدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت. تیم ملی فوتبال ایران با برتری 2 بر صفر مقابل ازبکستان به جام جهانی 2018 روسیه راه یافت تا برای پنجمین بار در تاریخ، مسافر مهمترین رویداد فوتبال جهان شود.
*** شادی مردم در سراسر کشور برای صعود ایران به جام جهانی نیز دیگر خبر مورد توجه بود. مردم شهرهای مختلف شامگاه دوشنبه پس از برد ایران مقابل تیم ازبکستان و راهیابی آن به جام جهانی به خیابان ها و معابر آمده و ابراز شادمانی کردند.
*** حضور اسحاق جهانگیری در دیدار تیم های ایران و ازبکستان در ورزشگاه آزادی نیز دیگر خبر مورد توجه بود. معاون اول رئیس جمهوری که برای تماشای دیدار تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی حاضر شده بود، در پایان بازی در جمع خبرنگاران گفت: امیدوار هستیم که برای اولین بار بتوانیم به مرحله حذفی جام جهانی برویم. جهانگیری افزود: مطمئنا از همه وجود برای ورزش و به خصوص فوتبال مایه می‌گذاریم و بودجه‌های لازم را در نظر می‌گیریم تا برای اولین بار بتوانیم به مرحله حذفی جام جهانی برویم.
*** از رده خارج شدن پراید تا پایان سال نیز از اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته برخی منابع خبری به نقل از رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، سازمان استاندارد اعلام کرده که پراید تا پایان سال 96 باید از خطوط تولید خارج شود و کمیسیون صنایع نیز به خودروسازان اعلام کرده و آنها تا پایان سال جاری، پراید را بازنشسته می کنند.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** تایید اعتبارنامه حسن کامران، منتخب مردم اصفهان در مجلس نیز از جمله اخبار محلی مورد توجه بود. اعتبارنامه چهار نماینده جدید منتخب مجلس شورای اسلامی از جمله حسن کامران روز سه شنبه به تصویب نمایندگان رسید. هرچند چهار نفر از نمایندگان نسبت به تایید اعتبارنامه حسن کامران منتخب مردم اصفهان اعتراضاتی داشتند که آن را به شعبه 2 اعلام کردند که در نهایت طی جلساتی نظر موافق خود را نسبت به تایید اعتبارنامه وی اعلام کردند، اما عبدالرضا هاشم زایی در صحن مجلس در مخالفت با اعتبارنامه این منتخب مردم اصفهان گفت که من به صلاحیت ایشان اعتراضی ندارم بلکه به نحوه انتخابات در اصفهان معترض هستم و امیدوارم کمیسیون تحقیق آن را بررسی کند. مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، گفت: این اعتراض به صلاحیت شخصی حسن کامران نیست و لذا اعتبارنامه ایشان تایید می شود.
*** شادمانی مردم اصفهان پس از راهیابی تیم فوتبال ایران به جام جهانی نیز دیگر خبر مورد توجه بود. مردم شهرهای مختلف استان نیز همزمان با مردم سراسر کشور با حضور در میادین و خیابان ها به شادمانی برای صعود تیم فوتبال ایران پرداختند.
*** غرق شدن یک جوان در زاینده رود در حال خشک شدن در منطقه ناژوان اصفهان نیز از اخبار مورد توجه بود. آب های راکد ولی عمیق رودخانه زاینده رود که در روزهای اخیر حجم آب ورودی به آن کاهش یافته است، پیش از ظهر روز یکشنبه مرد جوان اصفهانی را در منطقه 'ناژوان' شهر اصفهان به کام مرگ کشید.
*** توضیحات دادگستری اصفهان درباره پرونده منصوریان نیز دیگر خبر مورد توجه بود. دادگستری کل استان اصفهان با انتشار بیانیه ای اظهارات بانوی ووشوکار منتشر شده در برخی رسانه ها را کذب اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: پرونده قضایی منصوریان متشکله در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سمیرم هیچگونه ارتباطی با اهدای مدال او به رئیس جمهوری منتخب ( در سفر انتخاباتی حسن روحانی به اصفهان) نداشته و اخبار منتشره در این خصوص کذب است. بر اساس این بیانیه نامبرده به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق هیاهو و ایجاد تجمعات غیر قانونی به اتفاق چند نفر دیگر به دادسرا احضار و اتهامات در این خصوص به آنان تفهیم شده است و در نهایت همگی با صدور قرار تأمین قانونی آزاد و پرونده در حال سیر تحقیقات تکمیلی است.
گ/301 / 6022
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.