به گزارش ایرنا، جواد صدیقیان شامگاه یکشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی آران و بیدگل در سالن اجتماعات کانون بنی طبا این شهرستان اظهار داشت: صنایع دستی مظلوم ترین حوزه در سازمان میراث فرهنگی کشور است که باید توجه بیشتری به این حوزه در سازمان شود.
وی با اشاره به لزوم ایجاد بازارچه های صنایع دستی در سطح شهرستان آران و بیدگل افزود: سال گذشته تجربه خوبی در این زمینه داشتیم و با همکاری بخشداری کویرات توانستیم نخستین بازارچه صنایع دستی را ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: عرضه محصولات صنایع دستی به بازاریابی نیاز دارد که امیدواریم با همکاری شهرداران مناطق این شهرستان بتوانیم بازارچه های دائمی و فصلی ایجاد کنیم تا فعالان این حوزه بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.
صدیقیان تصریح کرد: برپایی بازارچه های صنایع دستی در فصل گردشگری اهمیت زیادی دارد و علت آن هم بازدید گردشگران خارجی و داخلی از این بازارچه هاست که در این زمان میسرتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه رونق صنایع دستی به ایجاد اشتغال کمک می کند خاطرنشان کرد: در حال برنامه ریزی برای تشکیل انجمن صنایع دستی در شهرستان هستیم تا فعالان این حوزه در زمینه ترویج صنایع دستی کارهای اساسی انجام دهند.
در پایان این مراسم از پیشکسوتان صنایع دستی است شهرستان تجلیل شد.
شهرستان آران وبیدگل با 125 اثر تاریخی ثبت شده ملی پس از شهرهای اصفهان و کاشان، رتبه سوم استان اصفهان به خود اختصاص داده است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.