مختار اسفندیاری با بیان اینکه عشایر استان اصفهان از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ماه وارد مناطق ییلاقی خود می‌شوند، اظهار داشت: ۲۷ هزار نفر از ایل قشقایی در این ایام در شهرستان‌های سمیرم، شهرضا و دهاقان مستقر می‌شوند.

وی همچنین به استقرار ۲۴ هزار نفر از عشایر ایل قشقایی در شهرستان‌های چادگان، فریدن، فریدونشهر، داران و دامنه اشاره کرد و ابراز داشت: عشایر استان اصفهان حق ورود یک میلیون راس دام به مراتع استان اصفهان را دارند.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با اشاره به اینکه با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته وضعیت مراتع استان اصفهان مناسب است، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که همه عشایر دارای پروانه ورود دام به مراتع هستند.

وی با بیان اینکه عشایر استان اصفهان با توجه به برگزاری انتخابات باید یک هفته زودتر وارد استان اصفهان شوند، تاکید کرد: استقرار عشایر در استان زمان‌بر است و از این رو امسال اجازه ورود یک هفته زودتر به مراتع را دارند.

اسفندیاری با اشاره به اینکه عشایر ییلاقی تا پایان شهریور ماه و بعضاً تا نیمه اول مهر ماه اجازه حضور در استان اصفهان را دارند، اضافه کرد: این عشایر در زمان حضور در استان ۱۰ هزار تن گوشت قرمز، ۳۰ درصد صنایع دستی، ۳۰ تن عسل، ۱۲۰ هزار تن سیب درختی و یک هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات لبنی را به بازار عرضه می‌کنند.

وی سطح مراتع در نظر گرفته شده برای عشایر استان اصفهان را ۳۵۰ هزار هکتار اعلام کرد و بیان داشت: از این رو ضروری است که منابع طبیعی نیز نسبت به اصلاح و احیای مراتع با عشایر همکاری داشته باشد.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با تاکید بر اینکه تامین آب و علوفه برای جامعه عشایر از مهم‌ترین وظایف ماست، افزود: از این رو با توجه به تاکیدات استاندار اصفهان آبرسانی با استفاده از تانکر خود کششی در دستور کار قرار دارد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 639669
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.