به گزارش ایرنا، علیرضا عبدالله زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع در این مدت 524 هزار و 522 نفر از جاذبه های تاریخی شهرستان کاشان دیدن کرده اند که این رقم نسبت به مدت دوره مشابه سال گذشته 18درصد رشد داشته است.
وی با بیان این که مجموعه باغ تاریخی فین کاشان شامل باغ، موزه ملی و حمام قاجاری بیشترین بازدید کننده را داشته است، افزود: خانه های تاریخی عباسیان، بروجردی ها، طباطبائی ها، حمام سلطان امیر احمد و محوطه باستانی سیلک از دیگر بناهای مورد بازدید گردشگران بوده است.
عبدالله زاده با اشاره به اینکه 29 هزار و 65 گردشگر نیز در این مدت در مرکزهای اقامتی کاشان اسکان داده شدند، خاطرنشان کرد: از این شمار 17 هزار و 436 گردشگر داخلی و 11 هزار و 629 مسافرخارجی در مرکز های اقامتی اسکان یافتند که نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود 6 درصد افزایش نشان می دهد.
به گفته مسئول کمیته آمار و استخراج اطلاعات آمار ستاد خدمات سفر کاشان از این تعداد، 14 هزار و 725 نفر در هتل، 7 هزار و 462 نفر در هتل سنتی، 2 هزار و 219 نفر در مهمانپذیر، 2 هزار و 863 نفر در اقامتگاه بوم گردی،هزار و 209 نفر در هتل آپارتمان، 461 نفر در پانسیون و 126 نفر در اقامتگاه های سنتی اسکان داده شدند.
27 واحد گردشگری در شهرستان کاشان فعال است.
این شهرستان دارای چهار موزه و یک هزار و 700 اثر تاریخی شناسایی شده است که 320 اثر آن در فهرست ملی کشور به ثبت رسیده است.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.