به گزارش ایرنا، روابط عمومی خانه ملت روز سه شنبه به نقل از سید صادق طباطبایی ‌نژاد افزود: تشکیل کمیته‌ ای برای رسیدگی به فیلم‌های مسأله‌ دار و توقیفی در سازمان سینمایی موجب ایجاد آرامش در فضای هنر و فرهنگ می‎‌ شود.
وی با اشاره به اینکه مراکز بسیاری در حوزه فرهنگ تصمیم‌ گیری و اظهارنظر می ‌کنند، گفت: از این رو گاهی اوقات برای ساخت یک اثر سینمایی مجوزهای لازمه صادر می‌شود اما آن فیلم با اتخاذ تصمیم‌های مختلف در زمان اکران با مشکل مواجه می‌شوند.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهارکرد: خوشبختانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکرد فعالیت در فضای بدون تنش و با آرامش را دردستور کار قرار داده که این روند می‌تواند به رفع مشکلات موجود کمک شایانی کند.
وی با تاکید بر اینکه در این عرصه باید از مؤلفه تعامل استفاده کرد تا اصلاح‌های مورد نیاز صورت بپذیرد و اثر ساخته شده برای مشاهده عموم مردم اکران شود، ادامه داد: نباید فراموش کرد که در چنین شرایطی ایجاد سروصدا به رفع مشکلات کمک نمی‌کند، به عنوان مثال در رابطه با فیلم رستاخیز یا حتی موضوع برگزاری کنسرت‌ها، دغدغه ها و حساسیتهایی را پدید آورد.
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: می‌توان آثار سینمایی ساخته شده را از تهیه کنندگان خریداری و بعد اقدام به رفع مشکلات آنها کرد و یا اینکه با تعامل زمینه اصلاح موارد مختلف را رقم زد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بستر فرهنگی در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و غیره تاثیرگذار است از این رو باید با رعایت خطوط قرمز، به همه سلیقه‌ ها احترام گذاشت و این مهم نیز در عرصه سینما صدق می‌کند.
در همین پیوند رییس سازمان سینمایی امروز ( سه شنبه) در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: هدف و نیت ما از بازبینی آثار توقیفی کمک به اصلاح و اکران این آثار است زیرا معتقدیم نباید هیچ اثری در قفسه‌ها باقی نماند.
محمدمهدی حیدریان اضافه کرد: اساساً نگاه ما این است که وقتی یک اثر هنری خلق می‌شود در عین حال که در طول زمان ساخت و تولید باید همراه خالق آن باشیم، در نهایت نیز نباید این فیلم به هر دلیلی در قفسه‌های باقی بماند.
وی افزود: بنابرانی اگر اشکال و ایرادی به آثار تولید شده وارد است، باید با همفکری و نگاه کارشناسانه رفع شود.
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: هنرمندان و فیلمسازان ما ممکن است در طول پروسه تولید تحت تاثیر برخی عوامل به گونه‌ای نیات خود را تصویر کنند که الزاما منظور خود را به مخاطب منتقل نکند.
ت / 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.