به گزارش ایرنا، روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان روز شنبه به نقل از مصطفی رناسی افزود: باید از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف داخلی از طریق تسهیل حضور آنها و فرآیند سرمایه گذاری در کشور استفاده کرد.
وی حضور پررنگ ایرانیان مقیم سایر کشورها در انتخابات ریاست جمهوری را نشانه علاقه‌مندی آنان به سرنوشت سیاسی و اقتصادی کشورشان دانست و گفت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی یکی از اولویت‌های دولت دوازدهم است که این موضوع می تواند از طریق ایرانیان مقیم خارج انجام شود.
رناسی اظهار کرد: با دعوت از ایرانیان مقیم خارج از کشور و برگزاری تورهایی ویژه آشنایی با دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی اصفهان و کشور می توان نه تنها از مشارکت آنها برخوردار شد بلکه به رونق گردشگری نیز کمک کرد.
وی از مشکلات پیش روی سرمایه گذاران داخلی و خارجی را بوروکراسی اداری و زمانبر بودن فرآیند ثبت شرکت ها و انجام امور وابسته به سرمایه گذاری و پایین بودن سطح شاخص های فضای کسب و کار در رده بندی جهانی عنوان کرد.
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: مشکلات سرمایه گذاری در اصفهان و کشور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی، مشترک است که امیدواریم با سیاست های اتخاذ شده توسط مسئولان برطرف شود و شاهد افزایش سرمایه گذاری و پیشرفت اقتصادی در کشور باشیم.
وی سرمایه ایرانیان مقیم آمریکا را چهار هزار میلیارد دلار برآورد و اضافه کرد: جذب 10 درصد از این سرمایه می‌تواند در اقتصاد کشور تحول ایجاد کند.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام برخی منابع، در شهریور سال 91، بیشترین تعداد مهاجران ایرانی با یک میلیون و 400 هزار نفر مربوط به کشور آمریکا و بعد از آن امارات متحده عربی با 800 هزار نفر بوده است.
همچنین انگلیس و کانادا با 410 هزار، آلمان با 210 هزار، فرانسه با 155 هزار و سوئد با 110 هزار ایرانی، مقصدهای بعدی مهاجران ایران به خارج بوده اند.
یکی از محاسبات دانشگاه ام آی تی نشان می دهد مهاجران ایرانی مقیم امریکا 50 درصد بالاتر از حد میانگین جامعه در آمریکا درآمد کسب می کنند. از نظر تحصیلات هم از بین 67 گروه مهاجر، ایرانی ها رتبه دوم را در این کشور در اختیار دارند.
ت/7153/6027 **خبرنگار: هُدا استکی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.