به گزارش ایرنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای بزرگ اصفهان افزود: دشمنان خارجی و داخلی امیداور بودند که مردم به دلیل وجود برخی مشکل ها در کشور به پای صندوق های رای نیایند اما مردم بیدار و هوشیار کشورمان حضور پرشوری در انتخابات داشتند.
وی با اشاره به برگزاری همزمان سه انتخابات وجود صفهای طویل رای دهندگان، کندی روند راگیری، دیر رسیدن غیرعمدی تعرفه ها و کمبود صندوق ها گفت: اگر این موارد نبود، تعداد مشارکت کنندگان در انتخابات، بیشتر و حتی رکوردشکنی می شد.
امام جمعه اصفهان به حضور پر شور ایرانیان مقیم خارج در انتخابات نیز اشاره و تصریح کرد: آنها نیز نشان دادند که همچنان به میهنشان و حکومت علاقه دارند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به امنیت کامل و برگزاری خوب انتخابات در جمهوری اسلامی ایران افزود: در دیگر نقاط دنیا این طور نیست، به عنوان مثال در امریکا هنوز مخالفان ترامپ راهپیمایی می کنند.
امام جمعه اصفهان اضافه کرد: حتی در کشورمان احتیاط کردند و به افرادی که هنجار شکنی کردند چیزی نگفتند زیرا نمی خواستند آشوب شود .
امام جمعه اصفهان گفت: از دولتمردان می خواهم که فضا بگونه ای نشود که بگویند در کشور خط یک و دو داریم و اصلاح طلبان و راست گرایان، قطب های بی دینی یا با دینی هستند، خودشان جلوی کارهای اشتباه را بگیرند.
آیت الله طباطبایی نژاد همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهوری امریکا به عربستان اظهار کرد: دنیای کفر روز به روز تصمیم های جدیدی علیه اسلام می گیرد و سفر ترامپ به منطقه و تصمیم های گرفته شده در این سفر نیز معنای خاصی دارد.
وی ادامه داد: عربستان و امریکا چنین عنوان کرده اند که مشکل منطقه ایران است و همیشه می خواهند به نظام ما ضربه بزنند ولی اگر مردم ما باهم متحد باشند آنها هیچ کاری نمی توانند بکنند.
آیت الله طباطبایی نژاد همچنین با محکوم کردن جنایات آل خلیفه در بحرین و حکمی که علیه شیخ عیسی قاسم داده شده است، گفت: عربستان به بحرین ادوات جنگی می فرستد تا با مخالفان خود بجنگد .
امام جمعه اصفهان با اشاره به روز پنجم خرداد، روز نسیم مهر و حمایت از خانواده های زندانیان، نیز گفت: ما باید از این خانواده ها به ویژه در ماه رمضان حمایت کنیم.
وی با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان نیز اظهار کرد: روزه گرفتن بیشتر از سایر عبادت ها در برخورداری از تقوا موثر است زیرا در روزه، خلوص است.
امام جمعه اصفهان خواهان رعایت حرمت ماه رمضان شد و تاکید کرد: نباید به برخی بهانه ها مانند حضور گردشگران، روزه خواری در جامعه دیده شود.
وی همچنین درباره امر به معروف و نهی از منکر گفت: اگر همه مردم در این زمینه احساس مسئولیت کنند، منکرات از بین می رود و اگر مردم شاهد ارتکاب گناهی باشند خودشان نیز گناهکار خواهند بود.
به گزارش ایرنا، نمازگزاران پس از برگزاری مراسم نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی ضمن حمایت از مردم مظلوم بحرین، جنابات رژیم آل خلیفه را محکوم کردند.
این راهپیمایی همزمان ، در شهرهای کاشان، نجف آباد، خمینی شهر، آران و بیدگل و شهرضا در استان اصفهان نیز برگزار شد.
ت/3011 خبرنگار: آسیه معینی** انتشار: محمد سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.