به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا سلیمانی پنجشنبه شب در یادواره شهدای عملیات بیت المقدس در گلستان شهدای اصفهان، افزود: مشارکت بالای 70درصد مردم بدون کوچکترین حادثه ای حاصل فرهنگ شهدایی است که حماسه هایی چون فتح خرمشهر را رقم زدند.
وی ادامه داد: امروز به برکت خون شهدا، ایران اسلامی امن ترین نقطه جهان و دارای اقتدار امنیتی است.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با بیان اینکه 'اقتدار امنیتی' مولفه ای بالاتر از 'امنیت' است، افزود: اقتدار امنیتی زمانی محقق می شود که در مرحله طرح ریزی، دشمن دچار تردید و شک شود.
وی با اشاره به توطئه های برخی گروه های تروریستی در قبل از انتخابات، گفت: اقتدار امنیتی ایران اسلامی موجب شد تا این توطئه ها خنثی و عوامل آن دستگیر شوند.
سردار سلیمانی، پشتیبانی مردمی، وجود نیروهای مقتدر امنیتی، نظامی و انتظامی و راهبردهای بسیج مردمی را از جمله عوامل موثر در ایجاد اقتدار امنیتی ایران اسلامی بیان کرد و افزود: امروز شهرهای موشکی ایران عامل اقتدار ایران اسلامی و پشتوانه صنعت و امنیت مردم است.
وی تصرح کرد: شهدا در حماسه فتح خرمشهر به ما آموختند که ما می توانیم با دست خالی حماسه بیافرینیم و این باور امروز در حوزه دفاعی دستاوردهایی از جمله شهرهای موشکی را به همراه داشته است.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اظهار کرد: پیروزی خرمشهر دستاورد تفکر انقلابی و ایستادگی مردم ما با دست خالی بود.
وی ادامه داد: این پیروزی بزرگترین تهدید و چالش پیش روی نظام اسلامی را به فرصت طلایی و گنجینه ای تمام ناشدنی تبدیل کرد که ثبات امروز ما نیز در گرو آن است.
سردار سلیمانی با اشاره به رسالت سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی، گفت: اگر امروز سپاه در عرصه اقتصادی وارد می شود به دلیل آن است که در جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم.
وی تصریح کرد: فتح خرمشهرهای اقتصادی با نسخه های لیبرالیستی بانک جهانی ممکن نمی شود و تنها راه آن اجازه دادن به جوانان متعهد و انقلابی و پیاده سازی نسخه اقتصادی مقاومتی است.
یادواره شهدای فصل بهار و حماسه عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر عصر پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.
عملیات بیت‌المقدس یا الی بیت ‌المقدس یکی از مهمترین و بزرگترین عملیات‌ های نیروهای مسلح ایران در هشت سال جنگ تحمیلی با رژیم بعث عراق است که در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب» در محور اهواز - خرمشهر- دشت آزادگان به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش و با هدف آزاد سازی خرمشهر انجام و در پی انجام چهار مرحله از انجام این عملیات ، خرمشهر از چنگال متجاوزان عراقی آزاد شد.
/7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده : اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.