به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، ناهید تاج الدین روز چهارشنبه در نشست علنی مجلس در نطق میان دستور خود با تبریک سوم خرداد سالروز آزادشهرسازی خرمشهر، افزود: هویت ایرانی فصل مشترک همه اختلاف نظرها، منازعات و نقطه پایان سهم خواهی ها و خودخواهی ها است.
وی با اشاره به خلق حماسه ملی با حضور حداکثری مردم در انتخابات 29 اردیبهشت، افزود: یک بار دیگر آگاهی و بلوغ ملت ایران حماسه آفرید و با رای قاطع ملت، امید تمدید شد.
تاج الدین اضافه کرد گفت: این حماسه، پیامی روشن و مطالبه ای آشکار از سیاست ورزان و سیاست مردان دارد.
وی با بیان اینکه امروز همه تحلیل گران اقتصادی، سیاسی و اجتماعی توافق دارند که ایران در این برهه برای یک جهش اقتصادی، فرهنگی نیاز به اجماع ملی دارد، ادامه داد: کارشناسان توسعه معتقدند توسعه در ایران، جز با تقویت همبستگی ملی و گردهمایی حول هویت مشترک ایرانی اتفاق نخواهد افتاد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت و ملت باید با یکدیگر ارتباطی موثر برقرار کنند و هم افزایی داشته باشند.
وی اظهار کرد: اعتماد عمومی باید بعنوان یک سرمایه اجتماعی تقویت شود تا فرصت توسعه ایران و بهبود زندگی همه آحاد مردم ایران فراهم شود.
تاج الدین با بیان اینکه منطقه در شرایط حساسی قرار دارد، افزود: جهان پیرامون ما جهان پرآشوبی است، دشمنان برای مسدود کردن مسیر توسعه کشور با یکدیگر متحد شده اند و ایران به عنوان هویت مشترک ایرانیان تا زمانی از آسیب های منطقه در امان خواهد ماند که اتحاد ملی در آن دستخوش آسیب نشود.
وی افزود: ایران بزرگ زادگاه اقوام مختلف از جمله کُرد، لر، بلوچ، فارس، عرب، ترک، ترکمن و گیلک است و هویت همه این اقوام یکی است و برای پاسداشت آنها خون های بسیاری داده شده و حماسه های زیادی خلق شده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی افراد و جریان ها به جای تقویت همبستگی ملی نزاع های سیاسی را به متن جامعه می کشانند و آن را چند پاره می کنند، گفت: همه ما در یک کِشتی نشسته ایم و اگر این کشتی غرق شود، خسران آن برای همه است.
وی افزود: همگان اذعان دارند که هویت مشترک، سفینه النجاة جامعه امروز است و باید اختلافات خسارت بار سیاسی و اجتماعی را کنار بگذاریم و برای توسعه و پیشرفت ایران همصدا شویم و پیام 29 اردیبهشت را درک کنیم.
تاج الدین با بیان اینکه توسعه ایران معطل رفتارهای توسعه ای یا ضدتوسعه ای کشور است، افزود: افتخار توسعه برای همه و خسران عدم توسعه نیز برای همه است.
وی افزود: باید توجه داشته باشیم که همه از یک آب و خاک هستیم و باید به خاطر ایران همواره وحدت ملی را حفظ کنیم.
تاج الدین با بیان اینکه پیام حماسه 29 اردیبهشت بطور کامل روشن و آشکار بود، گفت: مردم آمدند برای ایران و حفظ ایران را سرلوحه رفتار انتخاباتی خود قرار دادند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصفهانی ها، مشکلات ایران را مشکلات خود می دانند، تصریح کرد: همچنان که اصفهانی ها چه در زمان جنگ و میدان نبرد با تقدیم یک شهید به ازای هر 144 نفر از جمعیت شان و در پشت جبهه ها نیز با پذیرش مهاجران جنگ زده برای ایران سنگ تمام گذاشتند.
وی افزود: مردم اصفهان امروز نیز پذیرای 14.7 درصد مهاجران یعنی بیشترین مهاجران پس از تهران هستند.
وی افزود: هرگز حماسه مردان بزرگی چون حاج همت و خرازی و ردانی پور فراموشمان نمی شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم، با بیان اینکه حال اصفهان خوب نیست و نفسش به سختی بالا می آید، ادامه داد: اصفهان دیگر نصف جهان نیست و مدت مدیدی است زاینده رودش از زایندگی افتاده و کشاورزان مظلوم اصفهان که در اثر مدیریت غلط منابع آب، حقابه خود را از دست داده می بینند به سختی زندگی می کنند.
وی با اشاره به اینکه صنعت اصفهان نیز صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته است، گفت: روند تعطیلی شرکت های تجاری استان اصفهان از ابتدای دهه 90 رشد 68 درصدی را تجربه کرده که خوشبختانه با برنامه های دولت تدبیر و امید این روند مدتی است سیر نزولی به خود گرفته است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: اما اصفهان همانگونه که امیدش را به آینده در این انتخابات تمدید کرد، نیازمند تدبیر است.
7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.