ناهید تاج الدین روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: بازرسان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از یک ماه قبل کار خود را آغاز کردند و امروز با استقرار در حوزه های اخذ رای بر فرآیند رای گیری و سلامت انتخابات نظارت دارند.
وی افزود: مردم و نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اصفهان در صورت بروز تخلفات انتخاباتی می توانند گزارشات خود را برای پیگیری قانونی به بازرسان مستقر در شعبه های اخذ رای ارائه کنند.
وی روند نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان را تاکنون خوب ارزیابی کرد و افزود: همه مراحل تعیین و تایید و آموزش و اعزام بازرسان با هدف تامین سلامت انتخابات و نظارت بر بی طرفی عوامل اجرایی و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی انجام شده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: هیات بازرسی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان تا پایان شمارش آرا، کار خود را بصورت منظم و براساس قانون انجام خواهد داد.
تاج الدین گفت : طبق قانون هیات نظارت باید در هر سه مرحله تعیین صلاحیت نامزدهای انتخاباتی پیش از انتخابات، نظارت بر حسن اجرا درحین انتخابات و نیز نظارت بر فرآیند شمارش آرا ء پس از انتخابات، وظیفه نظارتی و بازرسی خود را انجام دهد.
و تصریح کرد: این مهم تاکنون بخوبی انجام شده و دستگاههای اجرایی استان اصفهان نیز در این زمینه همکاری خوبی با هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته اند که جای قدردانی دارد .
در انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در استان اصفهان هشت هزار و 794 نامزد حضور دارند.
تعداد کل کرسی های شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان سه هزار و 861 کرسی است که از این تعداد، 571 کرسی متعلق به شوراهای اسلامی شهرها و سه هزار و 290 کرسی متعلق به شوراهای روستایی استان است.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی صبح جمعه با دستور وزیر کشور آغاز شد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.