به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی افزود: در راستای اجرای این طرح ۲۰۱ بقعه متبرکه شاخص استان اصفهان برای پذیرایی از مهمانان خداوند در ماه مبارک رمضان آماده است.
وی اظهار کرد: اعزام مبلغ از قم، استقرار خیمه های معرفت در بقاع متبرکه و ارائه خدمات مشاوره ای و مذهبی به زائران از جمله برنامه های طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه با اشاره به ثبت 50 وقف به نام واقفان نیک اندیش در استان اصفهان در سال جدید گفت: براساس وقف نامه هایی که توسط واقفان نیک اندیش تنظیم شده، احداث مسجد، روضه خوانی حضرت سید الشهدا، روضه خوانی حضرت ابالفضل(ع)، احداث تکیه، احداث مرکز درمانی و بهداشتی، احداث مجتمع فرهنگی و مذهبی، توسعه امامزادگان جلیل القدر و تبلیغ و ترویج قرآن کریم نیات این موقوفات است.
وی، در ادامه به اجرای نیات واقفان نیک اندیش در سال جدید اشاره کرد و افزود: در سال جدید طرح زائران حرم حسینی از محل موقوفات مرتبط در استان اجرا شد که در این طرح افرادی که بالای 40 سال سن داشتند و تاکنون توفیق مشرف شدن به عتبات عالیات را نداشته اند به زیارت حرم مطهر امام علی(ع)، امام حسین(ع)، حضرت ابالفضل(ع)، امام موسی کاظم(ع) و امام حسن عسگری(ع) اعزام شدند.
حجت الاسلام صادقی یادآور شد: امسال نیز ششمین دوره از طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم نیز توسط ادارات اوقاف و امور خیریه استان اجرا می شود که تاکنون بیش از یکهزار و 659 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.
وی افزود: برای اجرای این طرح تاکنون 80 مربی قرآنی جهت گذراندن دوره تربیت مربی به شهر قم و مرکز تربیت ملی مربیان قرآنی اعزام شده اند.
وی همچنین به شروع مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم از 20 اردیبهشت در 11 رشته حفظ، قرائت، معارف، اذان و همخوانی اشاره کرد و گفت: این مسابقات تا 22 تیر ادامه می یابد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: در ماه مبارک رمضان و در قالب اجرای طرح ضیافت الهی نیز محافل جز خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در جوار بقاع متبرکه سراسر استان اجرا می شود که محفل جز خوانی امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل و امامزاده سید الکریم(ع) دولت آباد نیز بصورت ویژه از شبکه های سراسری پوشش داده می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بااشاره به پیگیری برای تثبیت مالکیت موقوفات این استان گفت: از اول سالجاری تاکنون 240 رقبه از رقبات استان به مساحت 2 میلیون 314 هزار و 96 متر مربع سند دار شده اند که بیشترین این رقبات در شهرستان های نطنز، ناحیه یک شهرستان اصفهان و شهرضا واقع شده است.
در استان اصفهان بالغ بر 40 هزار رقبه و بیش از 700 بقعه متبرکه وجود دارد.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.