مدیر کل استاندارد استان اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: کارشناسان واحد حقوقی این اداره کل در بازدید از یک واحد تولیدی لبنیات به دلیل رعایت نکردن استانداردهای مربوطه و تولید محصول نامرغوب، ضمن توقیف خط تولید این واحد، محصول های بی کیفیت آن را معدوم کردند.
غلامحسین شفیعی با بیان اینکه پرونده متخلفان به مراجع قضائی ارجاع شده است، افزود: این بازدیدها با توجه به اهمیت سلامت و کیفیت مواد لبنی و به منظور کنترل کیفیت محصول های غذایی انجام می شود.
وی با اشاره به بازرسی های اداره استاندارد از واحدهای تولیدی صنایع غذایی بویژه مواد لبنی، اظهار کرد: کارشناسان این اداره به صورت سرزده به واحدهای تولیدی مراجعه کرده و علاوه بر نمونه گیری از محصول ها به بررسی خطوط و شرایط تولید می پردازند.
مدیر کل استاندارد اصفهان خاطرنشان کرد: علاوه بر این بازدیدها، به صورت تصادفی اقدام به خرید انواع محصول ها و برندها از سطح بازار می کنیم.
شفیعی با بیان اینکه برخی محصول های مشاهده شده در سطح بازار دارای مارک های تقلبی هستند، اضافه کرد: همه این موارد و محصول های بی کیفیت و یا غیر استاندارد در سطح بازار شناسایی و جمع آوری می شود.
وی تصریح کرد: علاوه بر بازدیدهای کارشناسان استاندارد، بازرسی هایی نیز از سوی مرکز بهداشت صورت می گیرد.
وی درباره کنترل محصول های لبنی بویژه با نزدیک شدن به فصل گرما گفت: انواع مواد لبنی ممکن است دچار آلودگی میکروبی یا شیمیایی باشند که به طور معمول، احتمال آلودگی میکروبی بیشتر است.
شفیعی افزود: در بازرسی از واحدهای تولیدی لبنیات؛ همه محصول ها طبق شاخص های استاندارد، کنترل می شود و در صورت مشاهده تخلف، بنا به نوع تخلف صورت گرفته برخورد لازم با متخلفان شامل تذکر، اخطار و یا توقیف خط تولید صورت می گیرد.
انواع محصول های لبنی مشمول استاندارد اجباری است.
تولیدکنندگان و عرضه کنندگان اقلامی که اجرای استاندارد آنها به موجب قانون اجباری اعلام می شود، موظفند محصول های خود را منطبق با استاندارد ملی ذیربط تولید و عرضه کنند.
ت/3011/ 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.