به گزارش ایرنا، محمود صادقی روز دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی این شهر فزود: دستاوردهای حاصل شده در دولت یازدهم، حاصل کار و تلاش دولتمردان و فعالان عرصه های مختلف، مدیریت حرفه ای و فعالیت های کارشناسی بوده است.
وی برطرف شدن تحریم های هسته ای را عاملی تاثیرگذار در کسب این دستاوردها بیان کرد و افزود: ایران در دولت یازدهم به خودکفایی در زمینه تولید گازوئیل رسید و اکنون صادرکننده این محصول است.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه کشورمان در آستانه خودکفایی در زمینه تولید بنزین است، اضافه کرد: برطرف شدن تحریم های هسته ای و خرید تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته پالایشگاهی، زمینه افزایش تولید بنزین و گازوئیل را در داخل کشور فراهم کرد.
وی اظهارکرد: به عنوان نمونه به دلیل اعمال تحریم ها، کمپورسورهای پالایشگاه را هیچ شرکت خارجی حاضر نبود در اختیار ایران قرار دهد اما با برطرف شدن تحریم ها، شرکت ' زیمنس ' این کمپورسورها را در اختیار کشورمان قرار داد.
صادقی با اشاره به اینکه پیش از برجام، هیچ شرکت بیمه گر حاضر به بیمه کردن کشتی های نفتی ایران در خلیج فارس نبود، تصریح کرد: از فروش نفت خوشحال نمی شویم اما در شرایط موجود و برای رسیدن به توسعه پایدار، فروش نفت برای کشورمان با اهمیت است و اکنون بسیاری از شرکت های بیمه گر، کشتی های نفتی ایران را بیمه کرده اند.
نماینده مردم تهران در مجلس بابیان اینکه برجام سایه جنگ رااز ایران دور کرد، افزود: مردم ایران با انتخاب روحانی در سال 92، سایه جنگ را از کشور دور کردند.
وی با اشاره به اینکه پیش از دولت یازدهم، در سازمان ملل 6 قطعنامه علیه کشورمان تصویب شده بود، افزود: ملت ایران با انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهوری توانست با پیشتیبانی از دولت، درایت رهبر معظم انقلاب و سیاست ورزی رئیس جمهوری و سربازان عرصه دیپلماسی خود، از بحرانی بزرگ عبور کند.
صادقی ادامه داد: در طول تاریخ سابقه نداشته است که چنین قطعنامه های سنگین برای فعالیت های هسته ای علیه یک کشور وضع شود و در توافق با یک کشو، حق غنی سازی او را به رسمیت بشناسند امااین اتفاق با ایستادگی ملت و پیشتیبانی از دولت، درایت رهبر معظم انقلاب، اتخاذ راهبردهای صحیح از سوی دولت یازدهم و توان بالای تیم مذاکره کننده هسته ای برای کشورمان رقم خورد.
نماینده مردم تهران در مجلس، مهار و تک رقمی شدن تورم لجام گسیخته و رشد اقتصادی بالای هفت درصد از منفی 6 درصد را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: در سال 84 میزان برداشت منابع ما در ذخایر انرژی مشترک با همسایه جنوبی کشور برابر بود اما در سال 92 این برداشت ها به نصف کاهش یافته بود.
وی اضافه کرد: اما این میزان برداشت از میدان های ذخایر انرژی مشترک در خلیج فارس در سال 95 برابر شده است و پیش بینی می شود در سال 96 برای اولین بار، میزان برداشت ایران از این ذخایر بیش از همسایه جنوبی شود.
وی افزود: با درایت دولت تدبیر و امید توانسته ایم نه تنها خودکفایی درتولید گندم حاصل شده بلکه زمینه صدور مازاد این محصول به خارج از کشورنیز فراهم شده است.
این نماینده مجلس با اشاره به گشایش های حاصل شده در بخش های مختلف کشور پس از تصدی دولت یازدهم، تصریح کرد: نمی شود انکار کرد که پیش از تصدی دولت تدبیر و امید، کشور در شرایط انسداد قرار گرفته بود و برای اداره کشور مشکلات زیادی فرا روی مسئولان قرار داشت.
وی افزود: خوشبختانه با تغییر مدیریت اجرایی کشور، آوار برداری از خرابه های دوره گذشته انجام شد و دولت تدبیر و امید توانست زمینه شکوفایی کشور در بخش های مختلف را فراهم کند و اکنون ما در ابتدای این راه قرار گرفته ایم.
صادقی ادامه داد: کسانی که تا قبل از دولت یازدهم می گفتند قطعنامه های سازمان ملل کاغذ پاره ای بیش نیست، اکنون مدعی آن هستند که تحریم های هسته ای برطرف نشده است.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم فضای امنیتی رااز دانشگاه ها و مراکز تولید فکر، اندیشه و علم دور کرد، افزود: در این دولت، توفیقات زیادی در دانشگاه ها حاصل شده است و دیگر دانشجوی ستاره دار نداریم و بسیاری از اساتیدی که توسط دولت قبل از کار برکنار شده بودند، توسط دولت یازدهم باردیگر دعوت به کار شدند.
صادقی توجه به شرکت های دانش بنیان و تولید ثروت از طریق علم را از رویکردهای دولت یازدهم بیان کرد و گفت: تلاش برای مدیریت بهینه در آموزش عالی کشور توسط دولت یازدهم در حال انجام است و دولت تلاش می کند تا از فعالیت های غیرقانونی موسسه های آموزش عالی جلوگیری و موسسه های آموزشی کشور را ساماندهی کند.
وی بااشاره به اینکه اکنون برای ارج نهادن به کرامت انسان دو رویکرد وجود دارد، افزود: یک دیدگاه، به صورت ذاتی کرامت انسان را قبول دارد و معتقد است که تحت هر شرایطی باید کرامت انسان ها حفظ شود اما دیدگاه دیگر کرامت انسان را در حد یک صدقه دادن می داند و براساس مقتضیات با کرامت انسان ها برخورد می کند.
وی اضافه کرد: دولت یازدهم سعی نکرده که براساس مقتضیات با کرامت انسان ها برخورد کند و از فقرا و محرومان برای خرید رای، سوء استفاده نکرده است.
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات در کشور گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری انتخابات و فراهم نمودن زمینه مشارکت آحاد مردم برای اداره امور کشور است.
وی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به عنوان مهمترین رویداد سیاسی کشور نامبرد و گفت: در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رقابت فشرده بین جناح های سیاسی کشور به وجود آمده و صف بندی دو دیدگاه و رویکرد ایجاد شده است.
وی بابیان اینکه همه ما ایرانی هستیم و به این مرز و بوم عشق می ورزیم ، گفت: در کشور دیدگاه های متفاوتی وجود دارد اما جریان ها و گروه های سیاسی کشور از مشترکاتی از جمله قانون اساسی، امام (ره) و رهبر معظم انقلاب نیز برخوردارند.
صادقی با بیان اینکه همه فعالیت جریان ها و جناح های سیاسی کشور حول محور قانون اساسی و رهبری فعالیت می کنند، تصریح کرد: رای مردم عنصر اصلی و جهت دهنده است.
این نماینده مجلس افزود: باتوجه به اینکه کشور با مشکلات اساسی از جمله پرونده هسته ای مواجه بود، در انتخابات ریاست جمهوری که حدود چهار سال قبل برگزار شد، مردم به دیدگاه تعامل با جهان براساس اصل عزت، حکمت و مصلحت رای دادند و اکنون در نیمه این راه هستند و انتخابات پیش رو به این دلیل مهم است که ملت با شرکت آگاهانه در انتخابات، این راه را تکمیل کند.
گردهمایی دانشجویان دانشگاه های اصفهان، علوم پزشکی و هنر اصفهان حامی دکتر روحانی روز دوشنبه با سخنرانی محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سالن شریعتی دانشگاه اصفهان برگزار شد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان دوره ای مجلس و شورای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود.
2093/1860
خبرنگار و بازنشر: اصغر دواتگر ** انتشاردهنده : تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.