*** همایش علوم داده 2017(Data Science ) توسط انجمن علمی کامپیوتر با همکاری شرکت دانش بنیان پرتوتک سامانه (تیم جستجوگر هوشمند خبرفارسی) در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارمی شود.
علم داده‌ ها (Data Science)، مطالعاتی پیرامون استخراج دانش و آگاهی از مجموعه‌ای داده و اطلاعات و هدف این علم، استخراج مفهوم از داده و تولید محصولات داده‌ محور است.
به شاغلان در حوزه علم داده، داده پژوه (data scientist) می گویند. یکی از شاخه‌های وسیع و پرکاربرد هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی (Machine learning) است که به تنظیم و اکتشاف شیوه‌ها و الگوریتم‌هایی می‌پردازد که بر اساس آنها رایانه‌ها و سامانه‌ها توانایی تعلم و یادگیری پیدا می‌کنند.
توماس دونپورت و دی جی پاتیل در سال ۲۰۱۲ در مقاله «علم داده: جذاب‌ترین شغل قرن بیست و یکم» متخصصان علم داده را این طور تعریف می‌کنند: کسانی که می‌دانند چگونه می‌توان از انبوه اطلاعات بدون ساختار پاسخ سئوال های کسب‌وکار را پیدا کرد.
در ادامه این همایش مسابقه ' داده کاوی ' نیز برگزار می شود.

*** سمپوزیوم بین المللی حقوق داوری با حضور اساتید و قضات فرانسوی در تالار بین المللی کوثر برگزار می شود.

****
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان خبرگزاری رسمی کشور آماده دریافت، اعلام و پوشش مهمترین برنامه های خبری استان اصفهان است.
سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عموم مردم می توانند برنامه های خبری روزانه خود را روز قبل از طریق شماره تلفن 32658353 و 32658354 به خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان اطلاع دهند.
تلفکس 32658355
پست الکترونیکی به نشانی esfahan@irna.ir
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna
گ/7153 / 6022 خبرنگار: هُدا استکی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.