مجموعه ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولان با عنوان ' مجموعه ورزشی شهید حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله میثمی ' با مساحت پنج هزار و 600 متر مربع فروردین امسال افتتاح شد.
به گزارش ایرنا، فیلیپ کریون روز یکشنبه در دیدار با مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان تصریح کرد: امکانات و تجهیزات ورزشی ویژه معلولان در ایران به دلیل توجه متولیان ورزش این کشور به استانداردهای بین المللی نزدیک شده است.
وی افزود: امکانات ورزش معلولان در ایران به سرعت در حال توسعه است و ورزش معلولان ایران در زمینه تامین تجهیزات و زیرساخت ها در حال نزدیک شدن به کشورهای پیشرفته از جمله چین، کره و برزیل است.
رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک بر توسعه امکانات ورزش معلولان تاکید کرد و گفت: این مکانات نباید در پایتخت کشورها محدود شود بلکه باید توسعه زیرساخت های ورزش معلولان در سایر استان ها نیز انجام شود.
کریون با اشاره به دیدار روز چهارشنبه خود با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان گفت: برجام و بعد از بین رفتن تحریم ها، فرصت خوبی را برای پیشرفت ورزش معلولان ایران فراهم کرده است.
وی در ادامه به جداسازی بودجه کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک توسط مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: توجه دولت و مجلس ایران به ورزش معلولان قابل تقدیر است.
رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک تصریح کرد: یکی از ویژگی های مهم ورزشکاران معلول در ایران این است که برنامه ریزی ورزشی برای این قشر توسط متولیان و سازمان های ورزشی انجام می شود درحالیکه در بسیاری از کشورها ورزش معلولان زیر مجموعه سازمان های بهزیستی است.
شهردار اصفهان نیز در این دیدار گفت: توسعه امکانات رفاهی و ورزشی برای جانبازان و معلولان مورد توجه مدیریت شهر اصفهان قرار دارد.
مهدی جمالی نژاد افزود: طی سال های گذشته مناسب سازی فضاهای شهر و امکانات اصفهان برای استفاده معلولان بویژه در بخش ورزش در برنامه های شهرداری این کلانشهر قرار داشته است.
وی افزود: مجموعه ورزشی معلولان در اصفهان نیز با کمک شهرداری این کلانشهر تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
جمالی نژاد اظهارکرد: ما تلاش کرده ایم تا طی سال، برنامه های متنوع ورزشی در اصفهان برگزار شود و در این راستا از ورزش جانبازان و معلولان غافل نبوده ایم.
شهردار اصفهان اضافه کرد: برنامه های مختلف ورزشی ویژه معلولان بویژه به مناسبت روزجهانی پارالمپیک توسط شهرداری اصفهان در این کلانشهر برگزار شده است.
دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک نیز با تقدیر از تلاش های شهرداری اصفهان برای توسعه امکانات ورزش معلولان در این شهر گفت: ساخت مجموعه ورزشی شهید میثمی اصفهان ویژه جانبازان و معلولان کار ارزشمندی است که با همت شهرداری اصفهان و براساس استانداردهای بین المللی ساخته شده است.
مسعود اشرفی افزود: توسعه این امکانات، یکسان سازی تجهیزات ورزشکاران معلول و غیر معلول و تحقق عدالت در این بخش را در پی خواهد داشت.
دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به اینکه اهمیت همگانی شدن ورزش بویژه ورزش جانبازان و معلولان روز به روز بیشتر نمود می یابد، افزود: به همین دلیل از 14 سال قبل، 24 مهر از سوی دولت به عنوان روز پارالمپیک در تقویم کشور قرار گرفت.
وی گفت: ما بدنبال همگانی کردن ورزش برای معلولان هستیم تا جامعه هدف ما ( معلولان ) به این باور برسند که از خانه خارج شوند و ورزش کنند.
فیلپ کریون بمنظور دیدار با مقامات ورزشی کشورمان و بازدید از مجموعه های ورزشی معلولان به همراه همسرش به ایران سفر کرده است.
وی بامداد روز چهارشنبه هفته قبل وارد ایران شد و عصر همان روز با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دیدار کرد.
کریون، پنجشنبه هفته گذشته در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره رقابت های قهرمانی کشور دو و میدانی جانبازان، معلولین، نابینایان و کم بینایان، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران حضور یافت.
رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک همچنین روز شنبه در سفر به شیراز به خانواده زنده یاد بهمن گلبارنژاد که در رقابت های دوچرخه سواری پارالمپیک 2016 ریو، جان خود را از دست داد، نشان افتخار اهدا کرد.
خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.