به گزارش ایرنا، مهدی تقی پور روز پنجشنبه در نشستی خبری زمین های زیر کشت گل محمدی در شهر نیاسر را 420 هکتار بیان کرد و افزود: سالانه افزون بر 3 هزار گل محمدی در این شهر تولید می شود.
وی اظهار کرد: در مجموع 750 هکتار از زمین های کشاورزی بخش نیاسر به کشت گل محمدی اختصاص دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر نیاسر خاطرنشان کرد: هم اکنون 250 کارگاه سنتی گلابگیری، یک واحد صنعتی و یک واحد نیمه صنعتی گلابگیری در بخش نیاسر در زمینه تولید گلاب و عرقیات گیاهی فعالیت می کنند.
وی هم چنین با توجه به رانش زمین، مقاوم سازی بدنه آبشار نیاسر را خواستار شد و گفت: مکاتبه های فراوانی در این خصوص انجام شده و حتی طرح هایی برای استحکام بخشی این آبشار به میراث فرهنگی ارسال شده است.
تقی پور با یادآوری زلزله سال 58 نیاسر و همچنین ورود گردشگران برای دیدن آبشار به شهر نیاسر، تسریع در عملیات استحکام بخشی و مقاوم سازی بدنه این آبشار برای جلوگیری از فاجعه انسانی را خواستار شد.
تقی پور، فرسودگی واحدهای آموزشی شهر نیاسر را ازدیگر مشکلات این شهر بیان کرد و گفت: قدمت برخی مدرسه ها بیش از نیم قرن می گذرد.
رئیس شورای اسلامی شهر نیاسر هم چنین از مسئولان خواست نسبت اصلاح پیچ ها و نقاط حادثه ساز محورها و جاده های منتهی به روستاها و شهر نیاسر اقدام کند.
شهر نیاسر به علت وجود جاذبه‌های مختلف از جمله آبشار، غار تاریخی ریس و باغ تاریخی تالار، چارتاقی، چشمه اسکندریه، آسیاب آبی و حمام صفویه، کوشک صفوی و چشم انداز بسیار زیبا و دل انگیز در همه روزهای سال پذیرای مسافران و گردشگران از تمام نقاط کشور و جهان است.
نیاسر که در فاصله 15 کیلومتری کاشان واقع است هر‌ سال و به ویژه در فصل بهار هنگام موسم گل‌چینی و گلاب‌گیری بسیاری از گردشگران را به دامان خود می‌کشاند.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.