علی اصغر شاهزیدی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز برای نگهداری کودکان از سن شیرخوارگی تا 6 سالگی در زمینی به مساحت حدود 9 هزار مترمربع و با زیربنای شش هزار مترمربع در حال احداث است.
وی اظهار کرد: برای احداث این شیرخوارگاه که عملیات ساخت آن از سال 90 آغاز شد، تاکنون 250 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی بهزیستی و حدود چهار میلیارد تومان از محل کمک های مردمی و خیرین استان هزینه شده است.
معاون امور مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان افزود: این شیرخوارگاه ظرفیت پذیرش 150 نفر شیرخوار را دارد.
وی با اشاره به ویژگی های خاص این شیرخوارگاه گفت: تمام قسمت های این ساختمان بشکل سوییت های مجزا و با سیستم گرمایشی یکنواخت ساخته شده است.
شاهزیدی، وجود فضای سبز و بازی مناسب برای کودکان را از دیگر امکانات این مرکز برشمرد و از همکاری ویژه خیرین در احداث این مرکز تقدیر کرد.
معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان اصفهان افزود:در خوش بینانه ترین حالت ، این شیرخوارگاه در ماه رمضان امسال و در صورت تامین نشدن منابع مالی، در هفته بهزیستی در سال آینده به بهره برداری می رسد.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان که بتازگی بهمراه نرگس کلباسی فعال اجتماعی و نیز سرکنسول ایران در حیدرآباد هند از این مرکز بازدیده کرده است، اطمینان خاطر داد که در اطلاع رسانی برای جذب کمک خیرین خارج از کشور برای کودکان کودکان و نوجوانان بی سرپرست در استان خواهد کوشید.
در دفتر شبه خانواده بهزیستی استان اصفهان، حدود 550 کودک و نوجوان بدسرپرست با حمایت سازمان نزد بستگان خود زندگی می کنند.
علاوه بر این، حدود 450 کودک و نوجوان در 40 خانه کودک و نوجوان در سطح استان از خدمات آموزشی، فرهنگی، تخصصی و مراقبتی بهره مندند.
شیرخوارگاه نرجس، تنها مرکز دولتی سطح استان برای کودکان زیر 6 سال است.
ت/6027/6994
خبرنگار: آرزو فلاح * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.