حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بیرجند افزود: سیاست راهبردی ما در کشورهای مجاور به هیچ کشوری جرات حمله به ایران را نمی دهد.
وی اظهار کرد: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 22بهمن ماه 1357 تا امروز به واسطه استقلالی که به دست آورد دشمنان زیادی در دنیا دارد.
وی یادآور شد: دشمن استقلال ما را بر نمی تابند چون می خواهند ملت ایران در خدمت آنها باشد و به جای توجه به منافع ملی، منافع آنها محقق شود.
این نماینده مجلس تصریح کرد: ملت بزرگ ایران با پیروی از ولایت فقیه، محکم در برابر زیادی خواهان و مستکبران جهان ایستاده اند.
وی تاکید کرد: ایران اقتدار فوق العاده ای دارد ، در منطقه خاورمیانه هیچ قدرتی در حد و اندازه جمهوری اسلامی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: در سفر به یکی از کشورهای اروپایی مذاکراتی با وزارت خارجه آنها داشتیم، آنها ایران را تنها کشور خاورمیانه که از همه لحاظ روی پا خود ایستاده است ،می شناختند و تحسین می کردند.
وی افزود: مسئولات آن کشورها درد و دل می کردند، مجبوریم پشت سر آمریکا باشیم و گرنه آنچه با اوکراین انجام شد ممکن است با ما هم انجام شود.
نماینده بیرجند، خوسف و درمیان در ادامه بیان کرد: حضور مردم در انتخابات امنیت ساز برای کشور است،صرف نظر از اینکه به چه کسی رای دهیم اصل حضور در انتخابات مهم است.
عبادی یادآور شد: 30 درصد بودجه کشور از محل درآمد های نفت و گاز به صندوق توسعه واریز می شود و اتکای بودجه به نفت و گاز را کاهش می دهد و این بودجه صرفا برای توسعه هزینه می شود.
وی اظهار کرد: دولت به راه اندازی ثبت حقوق و مزایا مکلف شد تا همه مردم به طور شفاف بدانند که یک مسئول چقدر حقوق دریافت می کنند، این کار برای پیشگیری از بحث هایی که در مورد حقوق های نامتعارف رخ داده ، است.
عبادی در ادامه یادآور شد: برای مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی (ره) و مددجویان سازمان بهزیستی علاوه بر یارانه ای که دریافت می کنند مصوب شد 30 درصد حداقل دست مزد مصوب شورای عالی کار به آنها پرداخت شود.
وی با اظهار این که نرخ رشد اقتصادی کشور هشت درصد دیده شد، امیدواریم محقق شود، ادامه داد: سه درصد درآمد حاصل از نفت و گاز در برنامه ششم به مناطق نفت خیز و کمتر توسعه یافته اختصاص خواهد بافت.
وی تصریح کرد: یک درصد درآمد یادشده مربوط به مناطق نفت خیز و دو درصد مربوط به مناطق کمتر توسعه یافته است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین مصوب شد،30 درصد از منابع نفت و گاز ورودی به صندوق توسعه با مشارکت سازمان های توسعه ای به سمت مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص یابد.
به گفته وی در مجلس مصوب شد 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی به صورت وام اختصاص یابد، خراسان جنوبی با خشکشالی رو به روست و کشاورزان با خسارت های زیادی مواجه اند.
عبادی افزود: عمده کارکنان دولت افراد سالمی هستند، بعضا فساد اداری در سیستم مشاهده می شود، سیستم اداری باید به صورت الکترونیکی شود تا مفاسد اداری به حداقل کاهش یابد.
وی افزود: دستگاه های اجرایی موظف هستند تا پایان سال سوم برنامه توسعه ششم خدمات خود را الکترونیکی ارایه کنند و این کار زمینه سلامت سیستم اداری کشور را فراهم می کند.
وی یادآور شد: بودجه استان که دولت پیشنهاد کرد سه هزار و 700 میلیارد ریال بود که به هفت هزار و 440 میلیارد ریال افزایش یافت و این رشد با پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی محقق شد.
وی ادامه داد: مدیران اجرایی سراغ تخصیص این بودجه بروند و از نمایندگان در این خصوص کمک بخواهند.
وی یادآور شد: راه، فرودگاه و آب از نیاز های مردم استان است، در بحث راه بویژه محور بیرجند به قاین با پیگیری های انجام شده نظر موافق همه مسئولان وزارت راه و شهر سازی اخذ شد و همه جاده یادشده به مناقصه گذاشته شد و پیمانکار خوبی هم متولی انجام امور است و از لحاظ بودجه هم محدودیت ندارد.
وی تصریح کرد: این کار محصول پیگیری و مصاحبه های نمایندگان مجلس و مدیران استان بود.
این نماینده مجلس مدعی شد دولت در بحث راه آهن استان کوتاهی کرد و اقدام عملی انجام نداد، خراسان جنوبی استانی معدنی است و ریل برای آن بسیار مهم است تا خط آهن نباشد معدن های نهبندان،سربیشه و بیرجند رونق پیدا نمی کند.
وی افزود: کم توجهی به شرق کشور وجود دارد، سال گذشته یک شرکت سرمایه گذاری خارجی در حاشیه دریای عمان شروع به احداث تصفیه خانه کرد و بعد هم بحث انتقال آب مطرح شد متاسفانه به دلیل نبود پشتکار تصفیه خانه رها شد.
وی اظهار کرد: هیچ اولویتی برای استان از بحث آب مهم تر نیست،تا دولت و شخص رئیس جمهوری به این موضوع اهتمام نکند این کار عملی نخواهد شد.
وی همچنین ادعا کرد به خراسان جنوبی در بحث ریل و آب نهایت کم توجهی شده است امیدواریم داوطلبان ریاست جمهوری به این امر بپردازند و تکلیف خود را با استان روشن کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559*2047*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.