عبدالرضا تاکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرضا با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های مهم تولید شیر در استان اصفهان است و در این زمینه مقام سوم استانی را دارد اظهارداشت: میزان تولید این محصول در شهرستان تا پایان سال 95 به 62 هزار تن رسید، این میزان در سال قبل از آن 68 هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه از سال 91 قیمت تولید شیر 1440 تومان مصوب شد اما هنوز هم به این قیمت خریداری نمی‌شود، افزود: کیفیت بسیار مطلوب و ایده‌آل شیر تولیدی در شهرضا سبب شده که شرکت‌ها و کارخانه‌های معتبر از سراسر کشور اقدام به خرید این شیر با کیفیت کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: تولید شیر در شهرضا روزانه حدود 250 تن است که از این مقدار حدود 240 تن آن به کارخانه‌ها و شرکت‌هایی با برندهای معتبر ارسال می‌شود.

وی اظهارداشت: جمع‌آوری و خرید شیر تولیدی شهرضا از واحدهای سنتی و صنعتی توسط شرکت تعاونی گاوداران شهرضا با امکانات به روز و تجهیزات مدرن به صورت بسیار مطلوب ساماندهی و انجام می‌شود.

تاکی گفت: شهرضا مقام دوم تولید گوشت قرمز در استان اصفهان را دارد، میزان تولید این محصول در شهرستان از 4600 تن در سال 94 به 4900 تن تا پایان سال 95 افزایش یافت.

وی با اشاره به وجود 60 هزار کلونی زنبور عسل در این شهرستان، بیان کرد: شهرضا رتبه سوم استان در تولید این محصول را دارد، میزان تولید این محصول در شهرستان 680 تن در سال 94 بوده که این میزان به 590 تن در سال 95 کاهش یافته است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه میزان تولید گوشت مرغ در شهرستان 21 هزار تن در سال 94 بوده که این میزان به 19 هزار تن در سال 95 کاهش یافته است، اظهارداشت: ممنوعیت جوجه‌ریزی در سراسر استان به دلیل شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از جمله علل این میزان کاهش تولید بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید تخم مرغ در شهرستان در سال 94، 4هزارو500 تن بوده که این میزان نسبت به سال قبل از آن تغییری نداشته است، تصریح کرد: تاکنون هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان مشاهده نشده و ممنوعیت جوجه‌ریزی یک دستور استانی برای همه شهرستان‌ها است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623584
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.