به گزارش ایرنا، همزمان با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در شهرضا اعم از نظامی و انتظامی و بسیج با اجرای رژه در جوار امامزاده شاهرضا(ع)، توان نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.
فرمانده گروه 22 توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: دلاورمردان ارتش آمادگی دارند تا با تمام توان خود از مرزهای ایران اسلامی دفاع کنند.
امیر سرتیپ ستاد محمد رسول همتی با اشاره به نامگذاری روز ارتش توسط حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: حضرت امام با این فرمان به ارتش جمهوری اسلامی ایران مشروعیت بخشید.
امیر سرتیپ همتی افزود: کسانی که دوست نداشتند آینده موفقی برای جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد و قصد براندازی این نظام نوپا را داشتند در آن زمان اعلام کردند که ما نیاز به ارتش نداریم.
وی اظهار داشت: امام با درک و شناخت صحیح از موقعیت کشور، منطقه و دنیا ضمن صدور فرمان سه ماده ای در باره به رسمیت شناختن ارتش، 29 فروردین را به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کرد.
فرمانده گروه 22 توپخانه با اشاره به نامگذاری امسال به نام 'اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید' از طرف مقام معظم رهبری گفت: وظیفه اصلی نیروهای مسلح تولید و ایجاد امنیت پایدار در راستای فراهم کردن فضای مناسب در جامعه برای افزایش تولید و اشتغال است.
امیر سرتیپ همتی تصریح کرد: در این زمینه ارتشیان گروه 22 توپخانه از هیچ کوششی دریغ نکرده و روز به روز بر امنیت کشور خواهند افزود.
وی خطاب به مردم شهرستان شهرضا افزود: فرزندان شما در تمام ماموریت‌های درون سازمانی و برون سازمانی آمادگی دارند تا با هرگونه تهدید مقابله کنند و در این زمینه دست دشمن را قطع خواهند کرد.
در این آیین نظامیان با ادوات، تجهیزات و سلاح های سنگین و نیمه سنگین و انواع خودروها با آرایش نظامی از مقابل جایگاه رژه رفتند .
در این مراسم از جانبازان و خانواده شهدا نیز تجلیل شد.
شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

پ/6027/ 7144 انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.