سعید جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، اظهار داشت: این شرکت‌‏ها که با گسترش نرم افزارهای تلفن‌ همراه و کسب‌و‌کار اینترنتی و الگوگیری از شرکت‌های تاکسی آنلاین در تهران فعال شده‌‏اند به علت نداشتن مجوز، در اصفهان غیرقانونی محسوب می‌‏شوند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون هیچکدام از صاحبان شرکت‏‌های تاکسی آنلاین برای دریافت مجوز قانونی به سازمان تاکسیرانی اصفهان مراجعه نکرده‌‏اند، افزود: خودروها و رانندگان مشغول فعالیت در تاکسی آنلاین زیر نظر سازمان تاکسیرانی نبوده و برای ارائه خدمات حمل‌ونقلی در شهر اصفهان مورد اطمینان نیستند.

مدیر برنامه‌ریزی سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه استفاده از چنین تاکسی‌های می‌تواند امنیت روانی و اجتماعی مسافران را به خطر اندازد، خاطرنشان کرد:  به علت غیرقانونی بودن فعالیت این شرکت‏‌ها اگر اتفاق یا حادثه‌ای از طرف شرکت‌های تاکسی آنلاین و یا رانندگان آنها برای شهروندان اصفهانی بیفتد پلیس هم موضوع را پیگیری نمی‌‏کند چون دسترسی به عاملان این حوادث برای سازمان تاکسیرانی هم غیرممکن می‌شود.

جعفری درمورد استقبال سازمان تاکسیرانی از ورود سامانه نرم‌افزاری به حوزه حمل‌و‌نقل شهری، تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی از حضور چنین شرکت‌هایی در شهر اصفهان استقبال می‏‌کند و هیچ مخالفتی با فعالیت شرکت‌های تاکسی آنلاین ندارد، اما فقط در صورتی که مجوز قانونی از طرف سازمان تاکسیرانی کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان نیروی انتظامی را هم از فعالیت غیرقانونی شرکت‌های تاکسی آنلاین آگاه کرده است، گفت: همشهریان در صورت تمایل به استفاده از امکانات تاکسی آنلاینی که مجوز قانونی داشته باشد می‌‏توانند با نصب نرم‌افزار شرکت‌های تاکسی آنلاین در تلفن‌های همراه خود درخواست تاکسی کنند و راننده مورد نظر به مکان فعلی مسافر مراجعه می‌کند.

مدیر برنامه‌ریزی سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: هم اکنون هیچ شرکت تاکسی آنلاینی در اصفهان با مجوز قانونی وجود ندارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620412
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.