حسین مخلصی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال گذشته تکنیسین‌ های اورژانس پیش‌ بیمارستانی شهرستان نطنز به 2 هزار و 854 ماموریت شامل 2 هزار و 237 ماموریت شهری و 617 ماموریت جاده ‌ای اعزام شدند.
وی افزود: از مجموع ماموریت‌ های انجام شده در سال 95 تعداد 999 مورد مربوط به حوادث رانندگی بود که در این ماموریت‌ها 925 نفر توسط واحدهای امدادی اورژانس 115 به بیمارستان‌های نطنز و شهرهای مجاور منتقل و 38 نفر با تلاش تکنسین ‌های فوریت‌های پزشکی در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند.
مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نطنز تصریح کرد: از مجموع مصدومان حوادث رانندگی این شهرستان در سال گذشته، 333 نفر موتور سوار، 275 نفر راننده، 347 نفر سرنشین، 27 نفر عابر پیاده و 17 نفر سایر موارد بوده ‌اند.
مخلصی با بیان این که در این مدت، از مجموع هزار و 855 بیمار غیرتصادفی، یک هزار و 410 نفر به بیمارستان منتقل و 314 نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته، 303 بیمار قلبی، 187 تنفسی، 215 مصدوم ناشی از سقوط، 41 بیمار ناشی از مسمومیت، 28 مصدوم دچار سوختگی و 10 بیمار با مشکل زنان از خدمات اورژانس پیش‌ بیمارستانی نطنز استفاده کردند.
وی با اشاره به وقوع 19 حادثه ویژه در این شهرستان در سال 95 شامل تصادف و گاز گرفتگی، افزود: در این مدت، تعداد 2 ماموریت احیای موفق به نام تکنیسین ‌های فوریت ‌های پزشکی شهرستان نطنز به ثبت رسید.
مخلصی گفت: سال گذشته، 569 نفر از شهروندان نطنز از جمله برادران و خواهران بسیجی، پرسنل ادارات و نهادها، دبیران، دانش آموزان، پرسنل و داوطلبان و غنچه های جمعیت هلال احمر و کشاورزان تحت آموزش ‌های طرح بها قرار گرفتند.
مخلصی بیان داشت ، فوریت‌های پزشکی این شهرستان با برخورداری از 4 پایگاه شهری و جاده ای، یک اتاق فرمان، 30 نفر پرسنل و 4 دستگاه آمبولانس فعال شامل 2 دستگاه اسپرینتر 314 و 2 دستگاه اسپرینتر 315 جدید و همچنین 2 دستگاه آمبولانس اسپرینتر 314 و تویوتا هایس ذخیره، به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات اورژانسی به شهروندان است.
شهرستان نطنز با جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر در شمال استان اصفهان واقع شده است و این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و امامزاده، دو منطقه کوهستانی و کویری با جاذبه های گردشگری و زیارتی و 4 شهر است که محل گذر آزاد راه کاشان - نطنز- اصفهان، جاده ترانزیتی تهران - جنوب، راه آهن تهران - اصفهان و تهران- جنوب است.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.