به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی درآئین پاسداشت ایثارگران و رزمندگان تیپ فاطمیون که با عنوان «مردان غیرت» در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد، با تاکید بر پیشروی اسلام در جامعه های غربی، اظهار کرد: این همان عاملی است که موجب وحشت دشمنان شده است.
وی افزود: آرام آرام خیزش جهانی علیه طاغوت در حال شکل گیری است و آغاز هزاره سوم میلادی زمان محاصره ابرقدرت ها توسط مستضعفان جهان است .
به گفته وی، این نبرد در نهایت با پیروزی جبهه حق پایان خواهد یافت، این وعده تخلف ناپذیر الهی است که پایان عمر زمین و زمان با پیروزی صالحان علیه طاغوتیان است.
آیت الله نمازی افزود: همان گونه که جوانان ایران اسلامی پس از هشت سال جنگ نابرابر با صدامیان و ابرقدرت های شرق و غرب به پیروزی رسیدند در تقابل نبرد اسلام و کفر نیز موفقیت نهایی با مسلمانان است.
وی با بیان این که غیرت و مردانگی جوانان افغانستانی اجازه نداد در دفاع از حرم اهل بیت (ع) آرام بنشینند، گفت:‌ امروز این جوانان شیعه برای دفاع از حرم اهل بیت و بانو زینب (س) با غیرت به صحنه آمده اند و و بی شک از افتخارهای ملت افغانستان به شمار می روند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تقدیر و تدبیر الهی در نظام آفرینش را رویارویی حق و باطل دانست و خاطرنشان کرد: جنگی که امروز توسط جوانان غیور مسلمان در عراق، سوریه و یمن شاهد آن هستیم در حقیقت ادامه راه مبارزه حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی (ع) و پیامبر اکرم(ص) با دشمنان اسلام و قیام امام حسین(ع) در برابر یزید به عنوان طاغوت زمان است.
امام جمعه کاشان افزود: همانگونه که جوانان ایران اسلامی پس از هشت سال جنگ نابرابر با صدامیان و ابرقدرت های شرق وغرب در نهایت به پیروزی رسیدند در تقابل نبرد اسلام و کفر نیز موفقیت نهایی با مسلمانان خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به پیشنیه و ویژگی های ملت افغانستان، یادآدور شد: روحیه مردم این کشور، با شجاعت، تسلیم ناپذیری و غیرت پیوند خورده چنانکه تاریخ سرزمین افغانستان سرشار از مردان بزرگ و سلحشور است و نمونه بارز آن مقاومت این ملت فهیم در برابر تجاوز ارتش سرخ شوروی بود.
آیت الله نمازی تاکید کرد: مردم مسلمان افغانستان هیچگاه در برابر ابرقدرتها حاضر به سازش و تسلیم نیستند.
وی حضور میلیونی شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین رای یادآور شد، و گفت: عزیمت افراد با ملیتهای مختلف و حتی مذهبها و دین های دیگر در این رزمایش عظیم شیعی، بیانگر استمرار نهضت حسینی در ج هان است.
در این آئین افزون بر شعرخوانی برخی شاعران آیینی با مضمون شهیدان مدافع حرم، لیلا مرادی فرزند شهید جاویدالاثر مدافع حرم نیز به اجرای دلنوشته ای خطاب به پدر شهیدش پرداخت که فضای معنوی خاصی به محفل بخشید.
«مردان غیرت» از جمله برنامه های نخستین جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم است که با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.
تاکنون پیکرهای مطهر حدود 30 شهید مدافع حرم در شهرستان کاشان به خاک سپرده شده است.
7408/6136 * تنظیم کننده: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.