سردار مجتبی شیروانیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون آخرین وضهیت احداث باغ موزه دفاع‌مقدس اظهار داشت: 90 درصد فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس اصفهان که شامل محوطه و ساختمان است تکمیل شده و ادوات و تجهیزات سخت افزاری از جمله تانک‌ها و بالگرد‌ها و ادوات پدافند هوایی در محوطه مستقر شده است.

وی با بیان اینکه ساختمان باغ موزه اکنون در مرحله نازک‌کاری است، گفت: ما همچنان برای بهره‌برداری از فاز نخست این باغ موزه دچار کمبود اعتبار هستیم که استانداری نیمی از اعتبار معتهد شده را پرداخت کرده و لازم است که با همکاری ساز نهادها از جمله شهرداری اصفهان نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز این باغ موزه، شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان پیرامون زمان بهره‌برداری از فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس در اصفهان تصیح کرد: بهر‌ه‌برداری از فاز نخست باغ موزه اما و اگرهایی دارد که در صورت تامین اعتبار برای نصب تجهیزات دیجیتال در این مجموعه می‌توانیم شاهد بهره‌برداری آن در هفته دفاع مقدس در ابتدای نیمه دوم امسال باشیم.

وی با اشاره به تدفین 5 شهید گمنام در وروی باغ موزه دفاع مقدس گفت: اکنون ورودی این باغ موزه از سمت باغ قدیر تکمیل شده و اداوات و تجهیزات در محوطه بنا قرار گرفته که در صورت تامین اعتبار می‌توانیم شاهد فضای متناسب با شهر شهید پرور اصفهان باشیم.

سردار شیروانیان با بیان اینکه احداث باغ موزه دفاع مقدس جزو کمترین مطالبات شهروندان اصفهانی است، اضافه کرد: همان‌طور که در دوران دفاع مقدس هر کسی به اندازه توان خود به جبهه‌ها کمک می‌کرد، لازم است که اکنون نیز برای تکمیل هر‌چه سریع‌تر موزه دفاع مقدس در اصفهان روحیه جهادی همانند آن سال‌ها در مسئولان ایجاد شود تا این پروژه هرچه سریع‌تر تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس اصفهان جزء مبلمان شهری محسوب می‌شود، افزود: همانطور که به همت مدیریت شهری، باغ قدیر، باغ گل‌ها و باغ پرندگان و فضاهای این‌چنینی برای مسائل فرهنگی و تفریحی مردم پیش بینی می‌کنند، انتظار می‌رود موزه دفاع مقدس نیز که می‌خواهد سیره شهدا و آثار دفاع مقدس را به نمایش بگذارد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل امروز و آینده داشته باشد، مورد حمایت جدی‌تری قرار گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619492
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.