به گزارش ایرنا، عرفان مردانی روز شنبه در مناظره ای در خصوص عملکرد اقتصادی دولت که در دانشگاه اصفهان توسط بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، افزود: پس از فعالیت دولت تدبیر و امید شاهد فعالیت های اقتصادی مبتنی با دانش و برنامه بوده ایم و رشد اقتصادی خوبی را شاهد هستیم.
وی با اشاره به نقش برجام در گشایش های مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: اگر برجام نبود اقتصاد ایران بدون برگشت همانند اقتصاد ونزوئلا می شد.
دبیر اقتصادی روزنامه شرق با اشاره به آمارهای منتشر شده از سوی دولت روحانی، افزود: متوسط تولید ناخالص داخلی در سالهای 80 تا 86، پنج و سه دهم درصد بوده است که امروز این مساله به مراتب بهتر است.
عضو سازمان عدالت و آزادی اضافه کرد: اتفاقاتی که در دوره قبل روی داده است به این منجر شد که اقتصاد ایران یک دهه درجا بزند زیرا در دولت احمدی نژاد متوسط درآمد خانوار دچار افت شد و این موضوع، افت ذخیره خانواده ها و همچنین کاهش قدرت اقتصادی دولت را به همراه داشت.
مردانی با بی برنامه دانستن دولت احمدی نژاد در حوزه اقتصادی، گفت: آشفتگی اقتصادی در دوران احمدی نژاد موجب بی ثباتی فضای اقتصادی شده است در حالیکه تمام تلاش دولت روحانی صرف این شد که این درهم آمیختگی و عدم تعادل را جبران کند تا به نقطه صفر اقتصادی برسد.
دبیر اقتصادی روزنامه شرق، چالش های آب، محیط زیست، کسری صندوق های بازنشستگی و بانک ها را مهمترین چالش های اقتصادی کشور برشمرد و گفت: برای برطرف شدن این چالش ها، به مشارکت همه جناج های کشور نیاز است.
همچنین حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی
با بیان اینکه وزیر اقتصادی دولت را فردی مناسب و توانمند برای این سمت می دانم، گفت: من در ابتدا با برنامه اقتصادی دولت بسیار موافق بودم و به وزیر امور اقتصادی و دارایی مجلس رای مثبت دادم.
وی در عین حال گفت: برنامه های اقتصادی دولت به خوبی اجرا نشده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: دولت در مدتی که درگیر مذاکرات هسته ای بود، باید در عرصه هایی مانند تقویت بنیان های اقتصادی و توجه به شرکت های دانش بنیان ورود پیدا می کرد و اقدامات لازم را انجام می داد.
فولادگر با اذعان به اینکه دولت در حوزه مهار تورم، موفق بوده است، گفت: اما دولت باید همراه با مهار توم برای رکود برنامه ریزی می کرد.
بررسی عملکرد اقتصادی دولت یازدهم روز شنبه با برگزاری مناظره ای بین عرفان مردانی دبیر اقتصادی اصلاح طلب روزنامه شرق و حمیدرضا فولادگر نماینده اصولگرای مجلس در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
این برنامه توسط بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان برگزار شد.
7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.