به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، زمانی که ماه رجب فرا می‌رسد، آحاد مردم در کاشان در تلاش و تکاپو هستند تا در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کرده و از برکات آن بهره‌مند شوند.

اعتکاف امسال در مصلی بقیة الاعظم برگزار شد و معتکفین کاشانی امسال اعتکاف را پرشورتر از سال قبل برگزار کردند به گونه‌ای که نوجوانان نیز همپای سایر معتکفین در این مراسم شرکت کردند.

معتکفین هر یک گوشه‌ای از مصلی بقیة‌الاعظم کاشان را انتخاب می‌کنند به گونه‌ای که برخی افراد با دوستان خود و برخی دیگر نیز به تنهایی در این مراسم معنوی شرکت کردند تا از برکات آن بهره‌مند شوند.

محافل صمیمی و گردهمایی سه الی چهار نفره معتکفین نشان دهنده صمیمیت و خلوص نیت آنها بود و در این دورهمی ها معتکفین در مورد مسائل دینی به بحث و تبادل نظر پرداخته و در اکثر مواقع پاسخ شبهات خود را دریافت می‌کنند.

کتب مفاتیح الجنان، قرآن، تسبیح و سجاده نماز جزء اصلی ترین ملزومات معتکفین است و برخی افراد نیز عبایی با خود به همراه دارند و در زمانی که به مناجات پرداخته و یا نماز اقامه می‌کنند، از آن استفاده می‌کنند.

نجواهای شبانه معتکفین زمانی که اکثر آحاد مردم سر بر بالین نهاده‌اند، معنویت خالص را به نمایش می‌گذارد و آن زمان است که به معتکفین غبطه می‌خوریم و آرزوی بودن در جمع آن‌ها بر دل می‌ماند و اشک‌های آنان که از گوشه چشمشان به پایین سرازیر می‌شود، این حسرت را دو چندان می‌کند.

شور و شوق معتکفین در زمان خوان نعمت ویژه سحر برای مهیا شدن روزه در ماه رجب هر انسانی را انگشت به دهان می‌کند و در موقع افطار زمانی که معتکفین در نماز جماعت شرکت می‌کنند، شاهد ریزش اشک از چشمان آن‌ها هستیم و شاید دلیل این اشک آن است که یک روز از ماه رجب گذشت و اگر از آن به خوبی استفاده نکردیم ضرر کرده‌ایم.

مصطفی حاجی‌طالبی یکی از معتکفین شرکت‌کننده در مصلی بقیة الاعظم کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: خداوند چندین سال است به من توفیق داده و هر ساله در این مراسم معنوی شرکت می‌کنم و شاهد آثار و برکات آن در زندگی خود هستم.

احمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اعتکاف امسال در مصلی بقیة الاعظم کاشان با مشارکت موسسه هیئت یاوران مهدی کاشان برگزار شد و ویژه معتکفین برنامه‌هایی در نظر گرفته شده‌است.

رئیس موسسه هیئت یاوران مهدی کاشان ضمن اشاره به برنامه‌های درنظر گرفته شده ویژه معتکفین افزود: روایتگری توسط سردار حسین کاجی، سخنرانی حجت‌الاسلام طائب، حلقه معرفت، ختم قرآن، مناجات و ادای اعمال روزانه به صورت دسته جمعی از جمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613998
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.