به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمود خسروی وفا در حاشیه افتتاحیه  نخستین مجموعه ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ارزشیابی استان‌ها، با توجه به شاخص‌های در نظر گرفته شده اصفهان دومین استان کشور محسوب می‌شد اما با به وجود آمدن این مجموعه ظرفیت ورزش همگانی استان بالاتر می‌رود و همچنین سهم حضور ورزشکاران اصفهانی در رشته‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند.

وی درباره اهمیت حوزه جانبازان و معلولان در ورزش تصریح کرد: استاندارد جهانی به این صورت است که با استانداردسازی مجموعه‌های عمومی شهروندان مختلف از مجموعه‌های ورزشی استفاده کنند اما افتتاح این مجموعه به عنوان ظرفیت ویژه‌ای محسوب می‌شود و از این نظر قابل اهمیت است که تمام ظرفیت آن جهت استفاده جانبازان و معلولان است.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان، گفت: افتتاح مجموعه‌های ورزشی در چند سال گذشته با استانداردسازی خاصی انجام شده فقط بایستی سهمی را برای قشر جانبازان و معلولان در نظر گرفته شود و اختصاص این سهم به حفظ سلامت این قشر کمک می‌کند و با توانمندسازی آن‌ها نقطه قوتی برای خانواده‌های این عزیزان ایجاد می‌شود. همچنین برای آمادگی و انسجام تیم‌های ملی ما نیز کمک‌کننده است.

وی بیان کرد: در تمام استان‌ها مجموعه ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولان در حال استفاده است اما این مجموعه بعد از تهران به عنوان دومین مجموعه‌ای است که سرمایه‌گذاری آن بر عهده شهرداری است.

خسروی وفا اظهار بیان کرد: ورزشکارانی که به صورت رسمی تمرینات خود را انجام داده و در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند حدود 100 هزار نفر در 20 رشته ورزشی هستند که این آمار در حد جمعیت گسترده جانبازان و معلولان نیست و باید افزایش یاید.  

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612181
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.