به گزارش روز دوشنبه ایرنا، امیرسرتیپ دوم مسعود روزخوش روز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ریزگردها به موتورهواپیما آسیب می زند، افزود: ریزگردها همچنین سبب می شود که دید افقی خلبانها به شدت کاهش یابد.
وی اضافه کرد: پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای مقابله با ریزگردها با نهادهای مرتبط همچون اداره کل منابع طبیعی همکاری می کند به طوری که برای مقابله با این معضل یکهزار هکتار از مناطق پیرامونی و درونی این مجموعه نظامی نهالکاری شده است.
فرمانده پایگاه هشتم شکاری اصفهان همچنین ادامه داد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با کسی سر جنگ ندارد و در همه حال برای مقابله با هر نوع تهدیدی آماده است.
روزخوش خاطرنشان کرد: در روز ارتش جمهوری اسلامی ایران ( 29 فروردین) دستاوردهای نیروی هوایی در نمایشگاهی در تهران به نمایش گذاشته خواهد شد و بمب های نقطه زن، راکتهای حرارتی و تولید قطعات هواپیما از جمله دستاوردهای نیروی هوایی ارتش خواهد بود، شماری از جنگنده های F7 و F14 پایگاه هشتم شکاری اصفهان نیز در این روز در رژه هوایی تهران حضور خواهند داشت.
فرمانده پایگاه هشتم شکاری اصفهان با اشاره به توان تولیدی این مجموعه اظهارکرد: درپایگاه هشتم شکاری شمار زیادی از قطعات هواپیما بازسازی و تولید می شود.
وی در همین خصوص افزود: اما اگر تهدیدات فراتر از منطقه باشد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران راههای دیگری را برای مقابله با تهدیدات در پیش خواهد گرفت.
همچنین فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان در این نشست گفت: 40 تخصص فنی در این مجموعه ارائه می شود و این مجموعه پیشتیبانی تمامی پایگاه های هوانیروز کشور را بر عهده دارد.
سرهنگ علی عفیف اضافه کرد: پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان همواره همکاری مناسبی با ستاد بحران استان، هلال احمر و اورژانس داشته است و به ویژه در ایام نوروز خدمات زیادی را برای انتقال سانحه دیدگان حوادث ارائه می کند.
طرح بیابانزدایی شرق اصفهان شامل فعالیت های نهالکاری، آبیاری و حفاظت از آبان 94 در منطقه سِگزی اصفهان (15 کیلومتری شرق اصفهان) آغاز شد.
این نوع پوشش گیاهی از نوع تاغ و قره داغ است و نوع کشت آن بصورت قطعه ای است و 10 هزار هکتار به قطعات یکصد هکتاری تقسیم و نهال ها در آنها کاشت می شود.
این طرح با مشارکت نهادهایی شامل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (ع) و اداره کل محیط زیست استان اصفهان و سازمان های مردم نهاد اجرا شده و قرار شده تا پایان سال 96 منطقه وسیعی از شرق اصفهان را پوشش داده و از فرسایش خاک و پدیده گرد و غبار جلوگیری کند.
وقوع طوفان های مکرر و ایجاد گرد و غبار معلق در هوا در سال های گذشته ضمن آلودگی هوا و افزایش مشکلات زیست محیطی برای شهروندان، خسارت های زیادی به مناطق نظامی شرق اصفهان از جمله پایگاه هوایی هشتم شکاری و همچنین مناطق شهری وارد کرده است.
ت / 6020 / خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.