مرتضی طبیبی  با اشاره به آخرین اخبار از بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاکنون به همه پرونده‌ها رسیدگی شده و هیئت نظارت مرکزی باید در مورد نتیجه اظهار نظر کرده همچنین نظر خود را پیرامون بررسی‌های هیئت نظارت استان اعلام کند.

وی به بررسی صلاحیت‌ها طبق جدول زمان بندی وزارت کشور اشاره کرد و افزود: داوطلبانی که در هیئت‌های اجرایی صلاحیت آن‌ها رد شده و از طریق فرمانداری رد صلاحیت به آن‌ها ابلاغ شده است می‌توانند در فرصت مقرر به دفاتر استانی شورای نگهبان مراجعه کرده و شکایت خود را نسبت به رد صلاحیت خود اعلام کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: طبق قانون، از تاریخ 30 اسفند سال گذشته لغایت 19 فروردین امسال هیئت‌های نظارت استان فرصت دارند تا با کسب نظر از هیئت نظارت مرکزی انتخابات نسبت به اظهار نظر در خصوص صلاحیت همه داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی (افرادی که شکایت کرده و افرادی که شکایت نکرده باشند) در اصفهان اقدام کنند.

وی ادامه داد: امروز و در تاریخ 19 فروردین ماه دفاتر شورای نگهبان نظر هیئت نظارت مرکزی را اخذ کرده سپس نظر هیئت نظارت مرکزی به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود و در نهایت فرمانداری نتایج را به داوطلبان ابلاغ می‌کند.

طبیبی به مرحله دوم رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده اشاره کرد و گفت: در صورتی که هریک از داوطلبان رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شده باشند، می‌توانند شکایت خود را در مورد رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت خود به شورای نگهبان اعلام کنند، براین اساس شورای نگهبان از تاریخ 20 فروردین تا 8 اردیبهشت ماه مجددا به شکایت آن‌ها رسیدگی می‌کند و در نهایت نظر قطعی خود را در مورد تمام داوطلبان به وزارت کشور اعلام می‌کند.

وی بیان کرد: در صورتی که شورای نگهبان برای دومین بار کاندیدا را رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت کند (در صورتی که قبلا سابقه تایید از شورای نگهبان داشته باشند) طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌توانند مجددا به شورای نگهبان شکایت کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان اضافه کرد: براین اساس شورای نگهبان از روز 9 تا 11 اردیبهشت ماه به مدت 2 روز شکایت‌ها را اخذ کرده سپس طبق تبصره بند 2 ماده واحده مصوبه سال 1378 مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاریخ 12 تا 18 اردیبهشت ماه به شکایت‌ها رسیدگی و به وزارت کشور نظر خود را اعلام می‌کند، براین اساس وزارت کشور در تاریخ 19 اردیبهشت اسامی قطعی داوطلبان و نامزدها را اعلام می‌کند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 610466
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.