به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رحمت الله اروجی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت کلی مساجد استان اصفهان حدود 120 هزار نفر است افزود: پیش بینی می شود در سالجاری حدود 100 هزار نفر معتکف شوند.
وی با بیان اینکه در سال 95، 80 هزار نفر در استان اصفهان در بیش از 530 باب مسجد معتکف شدند گفت:پیش بینی می کنیم با توجه به اینکه مراسم معنوی اعتکاف امسال با ایام امتحانات پایانی دانش آموزان و دانشجویان تداخل ندارد با اقبال و افزایش 10 تا 20 درصدی از جانب جوانان و نوجوانان مواجه خواهیم بود.
وی گفت: ستادهای اعتکاف در سطح استان با پنج کمیته، در سطح شهرستانها با چهار کمیته و در سطح مساجد با سه کمیته تشکیل شده است .
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت:کمیته فرهنگی و آموزشی، کمیته پشتیبانی و مالی، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، کمیته ایمنی ، امنیتی و انتظامی و کمیته نظارت و ارزیابی از کمیته های ستاد اعتکاف استان محسوب می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته نسخه آزمایشی سامانه ثبت نام الکترونیکی اعتکاف مورد بهره برداری قرار گرفت گفت: سنت حسنه اعتکاف در سالجاری به صورت الکترونیکی در این استان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه سامانه جامع اعتکاف استان با زحمات کارشناسان رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت افزود:سال گذشته یک چهارم معتکفین( حدود 25 هزار نفر) موفق به ثبت نام از طریق سامانه شدند.
حجت الاسلام اروجی افزود: داوطلبان شرکت در مراسم معنوی اعتکاف می توانند از منازل خود و با داشتن کامپیوتر و یا گوشی هوشمند از طریق اینترنت به سامانه (AKEFIN.COM) مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه امسال ثبت نام در کلیه مساجد استان بصورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد افزود: کلیه داده های اعتکافی و مشخصات معتکفان در این سامانه بارگذاری خواهد شد.
حجت الاسلام اروجی با بیان اینکه معتکفان می توانند با استفاده از سامانه که برای این منظور راه اندازی شده ثبت نام می کنند اظهارکرد: ثبت نام از معتکفان از ساعت 20 امشب( سه شنبه) بصورت رسمی آغاز می شود و از هر معتکف مبلغ 45 هزار تومان و حق بیمه دریافت می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه برای برنامه ریزی بهتر نیاز به احصا اطلاعات آماری وجود دارد، اظهار کرد: حدود 560 مسجد در سطح استان برای ثبت نام اینترنتی معتکفان اعلام آمادگی کردند و بستر ثبت نام اینترنتی برای همه فراهم شده است.
سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف در550 باب مسجد استان اصفهان برگزار شد که از این تعداد 69 باب مسجد در شهرستان اصفهان پیش بینی شده بود.
سنت حسنه اعتکاف (ایام البیض) از سحرگاه 13 رجب آغاز و تا غروب 15 رجب ادامه دارد که این مراسم امسال برابر با (22 تا 24 ) فروردین ماه 96است.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.