جواد صدیقیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین بازدید مسافران و گردشگران نوروزی در روزهای 30 اسفند و 1 فروردین امسال بوده است و بالاترین آمار اسکان گردشگران هم مربوط به این دو روز است.
وی بیان کرد: شهر زیر زمینی نوش آباد، امامزاده محمد هلال (ع) و کویر مرنجاب در صدر بازدید گردشگران نوروزی بوده اند.
وی همچنین از اسکان 2 هزار و 500 گردشگر در مراکز اقامتی این شهرستان خبر داد.
صدیقیان تصریح کرد: آران و بیدگل دارای جاذبه های طبیعی، گردشگری و خانه های تاریخی و اماکن متبرکه بی شماری است که هرساله تعداد زیادی از گردشگران نوروزی از آن ها بازدید می کنند.
وی ارائه بروشورهای گردشگری و برگزاری نمایشگاه های عکس، صنایع دستی و هنرهای سنتی را از جمله برنامه های این اداره برای مسافران نوروزی ذکر کرد.
دریاچه نمک، کویر سیازگه ابوزیدآباد، مسجد نقشینه، سایت ویگل، مقبره حاج سلیمان صباحی بیدگلی از شعرای نامدار دوران زندیه، خانه ‌های تاریخی، عمارت علی آباد، افتخارالاسلام دربندی، بنی ‌طبا، عبدالله خان و مسعودی، حمام ‌های عنایتی، حاج محمد، یخچال، مختص‌آباد، بقاع متبرکه فیض‌آباد،باب المراد، بی بی زینب یزدل، امامزاده فضل، قدمگاه، هفت امامزاده، امامزاده علی‌اکبر(ع)، هاشم بن علی(ع) و امامزاده حسین(ع) از جمله مکان‌های تاریخی شهر آران و بیدگل است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.