به گزارش ایرنا، رحیم جافری روز یکشنبه در نشستی خبری افزود: بودجه سال آینده شهرداری شهرضا490 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
وی نسبت بودجه جاری به عمرانی شهرداری را 22 به 78 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان در استان بالاترین نسبت عمرانی را دارد که شاخصه خوبی برای شهرضاست.
وی تصریح کرد: شهرضا بعنوان یکی از 20 شهر اول کشور دارای شهرداری است و این نشان می دهد که مردم این شهر از پیشگامان مدنیت در کشور هستند.
جافری اظهار داشت: قدمت تاسیس شهرداری در شهرضا از اکثر شهرهای استان و کشور بیشتر است و هم اکنون 95 سال از تاسیس آن می گذرد.
شهرضا از سال1300دارای شهرداری بوده است و اکنون بالغ بر120 هزار نفر جمعیت دارد.
شهردار شهرضا گفت: با این وجود، این شهر متناسب با پیشینه و قدمت خود، در زمینه توسعه شهری رشد نکرده است.
جافری با اشاره به مشکلات پروژه'برج عسگر' و طولانی شدن زمان اجرای آن تصریح کرد: اجرای عملیات این طرح همزمان با چند پروژه بزرگ و بدون توجه به منابع مالی و نحوه اجرای پروژه ها و زمانبندی مناسب کلید خورد و همین امر باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی شد که بنده هم بعنوان یک شهروند نسبت به این موضوع انتقاد دارم.
وی با اشاره به عملکرد 17 ماه شهرداری شهرضا گفت: در طول این مدت بطور میانگین هر ماه یک پروژه اجرا و عملیاتی شد.
شهردار شهرضا افزود: این کار در شرایطی بود که170 میلیارد ریال معادل70 درصد بودجه سال این شهرداری، بدهکاری وجود داشت و 130 میلیارد ریال آن که بعضاً مربوط به بدهی های شش سال قبل بود، پرداخت شد.
جافری با اشاره به مشکلات دفع آبهای سطحی در محله باغ ملی شهرضا از چند دهه قبل تاکنون گفت: مشکل آبگرفتگی این منطقه یکبار برای همیشه با حفر تونلی بطول700 متری به عمق 9 متر حل شد.
شهردار شهرضا، تملک نکردن بموقع ساختمان‌های مسیر خیابان برج عسگر و در برخی موارد قیمت های نجومی املاک طول مسیر را از دیگر موانع پیشرفت این شهر دانست.
جافری گفت: در یک سال گذشته یکصد نفر از نیروهای انسانی شهرداری تعدیل شده است بدون اینکه کوچکترین حقی از کسی ضایع شود.
وی تصریح کرد: امسال شهرداری شهرضا بصورت100 درصدی طرح طبقه طبقه بندی مشاغل را برای تمام کارگران خود اجرا کرد.
وی با اشاره به مهمترین اقدامات شهرداری شهرضا در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی در شهرداری شهرضا در قالب یک شعار نماند و بصورت خوب محقق شد.
شهردار شهرضا افزود: این شهرداری یکی از فعالترین شهرداری های کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی است و تا پایان سال شناسنامه اقتصاد مقاومتی شهرداری شهرضا در سراسر کشور منتشر می شود.
جافری گفت: از مجموعه 99 کد درآمد شهرداری بیش از60 درصد مربوط به امور ساخت و ساز و ساختمان ها بوده که بدلیل رکود در بازار ساخت و ساز، شهرداری در مسائل مالی مشکلاتی داشته است.
وی کاهش اعتبارات تملک دارایی و ناتوانی مردم در پرداخت عوارض را از مهمترین مشکلات کنونی شهرداری شهرضا دانست و افزود: برون سپاری و خصوصی سازی پروژه های عمرانی باعث افزایش کیفیت، کاهش هزینه ها و ایجاد اشتغال در شهر می شود.
شهردار شهرضا با اشاره به تولید مبلمان شهری توسط پرسنل شهرداری در کارگاه تولیدات این شهرداری گفت: این کار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و بیشتر المان ها و مبلمان شهری که اکنون در شهر نصب می شود به همت کارکنان شهرداری شهرضا تولید شده است.
جافری از افتتاح باغ بزرگ بانوان با حضور استاندار اصفهان در آینده نزدیک در این شهر خبر داد و گفت: خیابان برج عسگر به نام 'شهدای منا' نامگذاری شده است.
وی گفت: سیاست عمومی شهرداری شهرضا این است تا امکانات بطور متوازن در جای ‌جای شهر و حتی حاشیه‌ها توزیع شود تا بتوان از تردد در مرکز شهر جلوگیری کرد.
شهرضا در80 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
پ/7144
انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.