به گزارش ایرنا، حجت الاسلام روح الله امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته نطنز هم چنین فرد منتخب برای تصدی عنوان ریاست جمهوری را فردی دانست که وحدت آفرین، دشمن ستیز و امنیت آفرین باشد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره یادگار امام راحل، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی اظهار کرد: وی از شخصیت های صادق و همراه امام (ره) بود که هرچه داشت در طبق اخلاص گذاشت تا ایشان بتواند وظایف الهی خود را در خارج و داخل کشور به منصه ظهور برساند.
وی با اشاره به پایان سال به نام حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این سال، سال فاطمی است و امیدواریم امسال توام با موفقیت برای همگان بوده باشد.
امینی همچنین به برقراری امنیت و رفاه مسافران نوروزی و احترام گذاشتن و در اختیار گرفتن مساجد برای آنان نیز تاکید کرد.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت صدقه آن را در روزهای نزدیک به نوروز گفت: سرکشی به فقیران هر قوم و دیدار با خانواده شهدا امری ضروری است.
امام مام جمعه بادرود نطنز نیز گفت:نگاه مردم در جامعه اسلامی به حضرت زهرا (س)، نگاه به سبک زندگی اسلامی و فرهنگ غنی اسلام است.
حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های نماز جمعه این هفته بادرود ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س)، روز زن و ولادت امام خمینی(ره) اظهار کرد: حضرت امام (ره) شخصیتی بود که نشان داد می توان با علی وار زیستن، فرهنگ علوی را در جامعه گسترش داد و زیر پرچم اسلام بر کفر و طاغوت پیروز شد.
وی با اشاره به ایام نوروز و آغاز سال جدید، صله رحم را یکی از رسوم خاص و مهم در این ایام عنوان کرد و گفت: مردم در این ایام ضمن این که تلاش می کنند تا این سنت حسنه را پاس بدارند باید مواظب باشند تا صله رحم با چاشنی گناه، تهمت و غیبت همراه نشود.
خطیب جمعه بادرود تاکید کرد: پرهیز از تجمل گرایی و اسراف، لزوم دستگیری از نیازمندان و خانواده های بی بضاعت، پرهیز از انجام اعمال خرافی، مسافرت های بی هدف و هم چنین دوری از مواردی که باعث مزاحمت برای اموال، اشخاص و نوامیس مردم می شود از جمله اصولی است که در ایام نوروز باید بیش از پیش به آن توجه شود.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.