به گزارش ایرنا، محسن مومنی روز سه شنبه در نشستی خبری افزود: در این میان، حوادث جاده ای با بیش از دو هزار و 60 نفر، بیشترین خدمات امدادی نجات یافته را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور، در استان و با هدف ارائه خدمات بهینه سفر و پوشش سلامت مسافران به اجرا درمی آید.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: 43 پایگاه ثابت امداد جاده ای، ساحلی و کوهستانی، سراسر استان را تحت پوشش خدمات امدادی هلال احمر قرار داده است.
مومنی با اشاره به فعالیت داروخانه هلال احمر استان گفت: امسال بالغ بر 120 هزار نسخ دارویی بیماران ام اس، سرطانی، صعب العلاج و پیوندی توسط هلال احمر استان اصفهان پیچیده شد.
وی با بیان اینکه ایران بیشترین تعداد داوطلب صلیب سرخ را دارد، گفت: استان اصفهان نیز در کشور، بیشترین تعداد داوطلب جوانان را دارد.
وی گفت: پایگاه امداد و نجات جاده ای در سه راهی مبارکه با حمایت مجتمع فولاد مبارکه و با هزینه نزدیک به 700 میلیون تومان در 25 اسفند سالجاری همزمان با آغاز طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان افتتاح می شود.
وی افزود: پایگاه امداد و نجات مهیار نیز که توسط خیرین شهرضایی با هزینه 300 میلیون تومان احداث شده است، افتتاح خواهد شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به طرح خادم هلال احمر گفت: این طرح در راستای اطلاع رسانی به مردم است و مجری آن داوطلبان هلال احمر هستند که آموزش های هلال احمر را به درب خانه های مردم می برند.
وی با بیان اینکه این طرح از اول بهمن سالجاری در استان اجرا شد، افزود: این طرح در هشت شهر خمینی شهر، نایین، سمیرم، چادگان، کاشان،نجف آباد، فریدونشهر و خوانسار انجام شده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از طرح های نوروزی گفت: جمعیت هلال احمر استان در حال حاضر 40 پایگاه ثابت امداد و نجات دارد که شامل 37 پایگاه جاده ای، دو پایگاه کوهستان و یک پایگاه ساحلی است.
داریوش کریمی افزود: در طرح نوروزی، دو پایگاه موقت توانا با حضور خواهران نجاتگر و یک پایگاه هوایی از 25 اسفند تا 15 فروردین به هموطنان ارائه خدمات خواهند کرد.
وی گفت: در مجموع یکهزارو 400 نجاتگر داوطلب تخصصی دارای درجه و یکصد پرسنل در بخش های مختلف، این پایگاه ها را پشتیبانی می کنند.
وی افزود: 67 دوره نجاتگری در سالجاری برای داوطلبان برگزار شد و هفت هزار و 545 نفر در این دوره ها درجه بندی شدند.
کریمی گفت: در بخش عملیات، مرکز هماهنگی و کنترل عملیات و شماره تلفن 112 پاسخگوی نیاز شهروندان است و اپُراتورهای مستقر در محل، حوادث را بررسی و نزدیکترین تیم ها را به محل حادثه اعزام می کنند.
وی اظهار کرد: در سالجاری سه هزارو 358 حادثه در سطح استان رخ داد که جمعیت هلال احمر استان در آنها امداد رسانی کرد.
کریمی گفت: جمعیت هلال احمر استان اصفهان در حوادث و عملیات انجام شده، در کشور اول است و با فاصله زیادی از رتبه دوم قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: کل نجات یافتگان توسط هلال احمر استان سه هزار و 340 نفر هستند که از این تعداد 2 هزار و 689 نفر به بیمارستان انتقال یافتند و 651 نفر هم خدمات سراپایی دریافت کردند.
به گزارش ایرنا، چهار هزار و 556 امدادگر و نجاتگر عضو جمعیت هلال احمر استان اصفهان هستند.
طرح های نوروزی هلال احمر استان اصفهان، هر سال همزمان با سراسر کشور از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین در جهت ارائه خدمات به مسافران نورورزی انجام می شود.
پ/8114/6027
خبرنگار: اکبری/ انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.