مسعود مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بهره برداری از مخزن 400 متر مکعبی ذخیره آب باران در روستای یزدل با تامین اعتبار 600 میلیون ریال آغاز شده است.
وی بیان کرد: شیب معابر این روستا و هجوم آب باران هنگام بارندگی به منازل باعث بروز مشکلاتی برای مردم روستا شده بود که اکنون با بهره برداری از این مخزن و جمع آوری آب های سطحی هم از آب گرفتگی معابر جلوگیری می شود و کشاورزان نیز از این آب برای آبیاری مزرعه ها استفاده خواهند کرد.
وی هم چنین از آغاز عملیات احداث پل زیرگذر در روستای محمد آباد در قطعه 262 راه آهن به منظور عبور و مرور مردم این روستا خبر داد.
مقدم افزود: احداث این پل زیرگذر با برآورد اعتبار 2 میلیارد و 400 میلیون ریال از ابتدای سال 96 شروع خواهد شد.
بخشدار مرکزی آران و بیدگل تصریح کرد: روستای محمد آباد در کنار خط راه آهن سراسری قم - کاشان قرار دارد و به منظور جلوگیری از حوادث جانی و مالی مردم این روستا به خصوص کشاورزان و دامداران این پل احداث می شود.
وی هم چنین از احداث نیروگاه خورشیدی تولید برق در روستای یزدل خبر داد وگفت: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان، امکان بهره برداری از انرژی خورشیدی برای تولید برق وجود دارد.
و ی تصریح کرد: این نیروگاه با برآورد اعتبار 5 میلیارد ریال و با توجه به درخواست شورای اسلامی و دهیاری روستای یزدل از ابتدای سال 96 احداث خواهد شد.
روستای یزدل از توابع بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل با سه هزار نفر جمعیت در 11 غرب و روستای محمدآباد با ‎ 51هکتار وسعت و دو هزار نفر جمعیت در ‎ 11کیلومتری غرب آران و بیدگل قرار دارد.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.