به گزارش ایرنا، مسعود احمدی افزادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استودیو گریزی از جمله سیاستهای این مجموعه به شمار می رود، به این معنا که موقعیتهای مکانی تولید برنامه ها از استودیو به سطح شهر، اماکن تاریخی و فرهنگی و در بین مردم منتقل شود.
وی هدف از این اقدام را افزایش شور و نشاط اجتماعی و بالابردن کیفیت برنامه های تولیدی عنوان کرد.
او با اشاره به اینکه اطلاع رسانی مبتنی بر امید و نشاط اجتماعی از وظایف این رسانه محسوب می شود، تصریح کرد: راه اندازی خبرگزاری صدا و سیما در اصفهان امسال با وجود تنگناهای مالی رقم خورد.
به گفته احمدی افزادی این مجموعه امسال طرحهای فنی با هزینه ای بالغ بر 30 میلیارد تومان افتتاح کرده است.
وی پیشرفت در عرصه فناوریهای ارتباطی را با اهمیت دانست و اضافه کرد: تبدیل سیستمهای آنالوگ به دیجیتال و همچنین سیستمهای HD باید بیش از گذشته جدی گرفته شود، زیرا عدم انطباق ما با پیشرفت این عرصه در جهان، باعث ضعف در ارتباطات می شود.
به گفته وی، 67 درصد از مردم استان در سال 93 از مخاطبان برنامه های صدا و سیمای مرکز اصفهان بوده اند و این میزان در سال 94 به 80 درصد افزایش یافت.
به گفته وی برنامه یک شهر یک ضیافت که در ایام ماه مبارک رمضان بطور زنده پخش می شد از جمله برنامه های موفق پیش از افطار در سراسر کشور بود که توانست 25 میلیارد تومان نیز برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد نیز حاصل کند.
احمدی افزادی در رابطه با برنامه های صدا و سیمای اصفهان برای نوروز 96 نیز گفت: ویژه برنامه های شب عید امسال از 25 اسفندماه آغاز می شود و تا 13 فروردین ادامه خواهد یافت.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان اظهارکرد: ویژه برنامه های روزانه و شبانه در مجموعه های تاریخی اصفهان با حضور شهروندان از جمله برنامه های پیش از تحویل سال خواهد بود، همچنین برنامه های 'تماشاخانه' و 'جاده ابریشم' برنامه هایی است که در ایام نوروز پخش خواهد شد.
وی درباره اطلاع رسانی و اخبار در این ایام نیز خاطرنشان کرد: صدا و سیما ارتباط مستمری با ستاد سفر نوروزی دارد و برای انعکاس اخبار مرتبط با آب و هوا، وضعیت جاده ها و مباحث گردشگری و دیگر موضوع های مرتبط تلاش خواهد کرد.
احمدی افزادی با اشاره به تشکیل معاونت فضای مجازی و رسانه های نوین در رسانه ملی، گفت: استان اصفهان از جمله نخستین مناطقی است که این معاونت بزودی در آن فعال می شود.
همچنین در این نشست معاون سیمای صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: تولید چند سریال تلویزیونی سال آینده در اصفهان کلید می خورد، برای مثال تولید سریال ' بازگشت سیمرغ' با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان که در مرحله فیلمنامه نویسی قرار دارد از سال آینده آغاز می شود و به مدت 18 ماه ادامه می یابد.
سید علی معصومی زاده تصریح کرد: سریال 'هزار سرباز' نیز با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان سال آینده در اصفهان تولید خواهد شد، همچنین سریال 'برج آمال' با موضوع قاچاق کالا نیز از جمله مجموعه های تلویزیونی تولیدی در سال 96 خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: 30 فیلم سینمایی خارجی تولیدی از سالهای 2013 تا 2015 میلادی نیز در ایام نوروز از شبکه اصفهان پخش خواهد شد، همچنین گلچینی از برنامه های زنده رود پخش شده در طول سال در این ایام به روی آنتن می رود.
معاون سیمای صدا و سیمای مرکز اصفهان با اشاره به مبحث اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: امسال در این زمینه 22 هزار دقیقه برنامه تولید شد و به روی آنتن رفت.
همچنین معاون رادیو صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز در این نشست گفت: حدود 20 تا 30 درصد از مردم جهان از مخاطبان رادیو به شمار می روند و 27 درصد از مردم ایران نیز به رادیو گوش می دهند و این آمار برای مردم استان اصفهان حدود 38 درصد و نشانگر این است که رادیو از جمله وسایل ارتباط جمعی محبوب نزد اصفهانی ها محسوب می شود.
سید محسن طباطبایی خاطرنشان کرد: این معاونت برای ایام عید 11 عنوان برنامه با محوریت تفریح و فراغت در دستور کار دارد.
پ / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.