به گزارش ایرنا، رئیس دفتر رئیس تشخیص مصلحت نظام یکشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان ، افزود: خناسان سعی داشتند با دروغ و تهمت بین رهبر معظم انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی فاصله ایجاد کنند و برای دست یابی به این هدف ، هزاران دروغ و تهمت را نثار آیت الله هاشمی و خانواده وی کردند.
وی با بیان اینکه این تهمت ها و دروغ پراکنی ها علیه خانواده هاشمی برای ما مهم نیست، اضافه کرد: آن چیزی که مهم بود و می توانست در روند انقلاب اسلامی تاثیربگذارد، این بود که خناسان سعی داشتند اختلاف نظر بین هاشمی و رهبری را بگونه ای جلوه دهند که مردم فکر کنند واقعا' اختلافی بین ایشان و رهبری وجود دارد.
یاسر هاشمی رفسنجانی ادامه داد: آیت الله هاشمی در زمان امام (ره) نیز جرات می کرد تا نظرات خود را با صراحت با امام (ره) مطرح کند و در حقیقت پس از رحلت امام، همین نوع ارتباط بین ایشان و رهبر معظم انقلاب وجود داشت.
وی افزود: اما متاسفانه این موضوع فرصتی را برای فرصت طلبان بوجود آورد تا به جامعه القا کنند که اختلاف بین رهبری و آیت الله هاشمی وجود دارد و آیت الله هاشمی از رهبری فاصله گرفته است.
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: پدرم معتقد بود که ولایتمداری با ولایت معاشی فرق دارد و معتقد بود چنانچه شخصی در مسئله ای به یقین برسد و نظر و اعتقاد خود را بیان نکند، گناه است.
وی با بیان اینکه قوی ترین رابطه بین آیت الله هاشمی رفسنجانی و رهبری وجود داشت، گفت: هم رهبری و هم پدرم بارها در سخنرانی ها و مصاحبه های خود به این موضوع اشاره کرده اند.
او ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی نزدیک ترین فرد به امام (ره) بود و ما در تاریخ انقلاب و دوران حیات امام (ره) فردی که به جز آیت الله هاشمی رفسنجانی در بالاترین حد مورد اعتماد و اطمینان امام باشد، سراغ نداریم و این موضوع بطور واضح قابل اثبات است.
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: اما با اینحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، اگر احساس می کرد باید نظر خود را حتی بر خلاف نظر امام (ره) و نه مخالفت با امام (ره) مطرح کند، کوتاهی نمی کرد و این موضوع را در نامه های ایشان که در اسناد انقلاب موجود است می توان مشاهده کرد.
وی اظهارکرد: پس از رحلت امام (ره) نیز این نوع رابطه بین آیت الله هاشمی رفسنجانی و رهبر معظم انقلاب وجود داشت اما متاسفانه یک اقلیت پر سر و صدا آنقدر ادعای اکثریت کرد که به دور از حقیقت جامعه احساس کرد بین آیت الله هاشمی و رهبری فاصله افتاده است.
یاسر هاشمی رفسنجانی افزود: این اقلیت پر ادعا، سعی می کنند آرزوهای خود و چیزهایی که دوست دارند، اتفاق بیافتد بنابراین بگونه ای تبلیغ می کنند که مردم برخی دروغ ها را باور کنند.
وی افزود: این اقلیت، پس از فوت آیت الله هاشمی از حضور مردم در تشییع پیکر ایشان ضربه سنگینی خورد و همدردی مردم با خانواده آیت الله هاشمی و اینکه مردم اعلام کردند راه و منش هاشمی را قبول دارند برای اینها سخت بود.
او با بیان اینکه در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی به مشکلات انقلاب در دهه 60 اشاره شده است، افزود: اما وی معتقد بود که این دوران (دهه 60 ) به دلیل وحدت مردم، رهبری امام خمینی و وجود مسئولان پاکدست سخت ترین دوره انقلاب نبود و به هرحال با اتکا به خدا و وحدت ملی و رهبری امام خمینی، مشکلات آن دوران برطرف شد.
یاسر هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اما پدرم سخت ترین دوره انقلاب را دورانی می دانست که زمینه دروغ پراکنی و تهمت به مسئولان کشور، بی اخلاقی، بی اعتمادی و فاصله گرفتن مردم از انقلاب فراهم شود.
وی افزود: خارج شدن انقلاب از ریل اصلی خود از نگرانی های آیت الله هاشمی رفسنجانی بود و توسعه زیر ساخت ها و رفاه حال مردم در همه حوزه ها از آرزوهای ایشان بود و همواره در سخنرانی ها و مصاحبه های خود بر این موارد تاکید می کرد.
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه پدرم پس از انتخاب دکتر روحانی به ریاست جمهوری احساس رضایت کرد و معتقد بود اداره امور کشور و انقلاب به ریل صحیح خود بازگشته است، افزود: امیدواریم در پی فعالیت های دولت تدبیر و امید، رضایتمندی مردم از انقلاب افزایش یابد.
مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید تشخیص مصلحت نظام یکشنبه شب از سوی انجمن اسلامی دانشجویان راه امید دانشگاه اصفهان در سالن اجتماعات دکتر شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با سخنرانی یاسر هاشمی رفسنجانی سومین فرزند پسر آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.