به گزارش ایرنا، ‌آیت الله سید محمد موسوی در خطبه های نمازجمعه این هفته آران و بیدگل اظهار داشت: اینکه رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که فرهنگ منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود نشان از اهمیت موضوع دارد و وظیفه ما را در حفاظت از منابع طبیعی سنگین تر می کند.
وی ادامه داد: در شهرستان آران و بیدگل نیز به دلیل کویری بودن منطقه نیاز به تثبیت شن های روان و کاشت تاغ هستیم و تاغزارها یکی از موانع مهم حرکت شن های روان هستند.
وی بیان کرد: متاسفانه در سال های اخیر بعضی از سودجویان به تاغزارها حمله و درختان تاغ را به غنیمت می گیرند که این یک خیانت و جنایت است و باید با آنها برخورد شود.
موسوی نقش تاغزارهای شهرستان را برای ادامه حیات بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: نبود تاغزارها زندگی در شهر را مختل می کند در نتیجه همه ما باید مثل نیروی حفاظت منابع طبیعی از تاغزارها حفاظت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به رزمایش نیروی دریایی ارتش در آب های خلیج فارس و عمان اشاره کرد و گفت: این رزمایش در جواب رئیس جمهوری تازه به دوران رسیده آمریکاست که ایران را به حمله نظامی تهدید کرده است.
وی افزود: ملت سرافراز ایران در روز 22 بهمن ماه با حضور پرشور خود جواب دندان شکنی به آمریکا دادند و ثابت کردند که هیچ دولتی جرات تجاوز به کشور را ندارد.
وی پیام دیگر این رزمایش را صلح و دوستی برای همسایگان برشمرد و خاطرنشان کرد: ما نسبت به امنیت منطقه حساس هستیم و معتقدیم که امنیت منطقه خاورمیانه باید توسط خود کشورهای منطقه تامین شود.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.