به گزارش ایرنا، ‌آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نمازجمعه این هفته کاشان ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: جنگل ها، مراتع، درختان و حتی حیوانات سرمایه های ملی هستند که باید از آنها مراقبت و نگهداری کرد.
وی با بیان این که اکثر شهرهای کشور آلوده به ریزگردها شده اند افزود: تنها راه جلوگیری از این پدیده، حفاظت از منابع طبیعی و ایجاد کمربند سبز در اطراف شهرها است.
وی به 14 اسفند روز صدور فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تشکیل کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این روز به نام روز احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است که همه ما باید به این مهم توجه کرده و به نیازمندان کمک کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با توجه به توصیه های مکرر ائمه اطهار مبنی بر کمک به نیازمندان، در آستانه نوروز باید هر خانواده به مقدار تمکن خود با حفظ کرامت و بدون منت به نیازمندان کمک کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل خاورمیانه اشاره و بیان کرد: سازمان ملل به وجود قحطی برای 19 میلیون نفر از مردم یمن اشاره کرده است که نیازمند کمک فوری هستند.
وی افزود: این در حالی است که طبق نظر سنجی یک موسسه آمریکایی 60 درصد مردم آمریکا معتقدند که سازمان ملل قادر به حل مشکلات جهانی نیست و جیره خوار رژیم صهیونیستی و آمریکا شده است.
امام جمعه کاشان ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: وجود فاطمه(س) اسرار نظام هستی است که بستر امامت به برکت وجود فرزندان ایشان است و می بینیم که مقام فاطمه (س) چقدر ناشناخته است.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.