به گزارش ایرنا، مردم گلپایگان در سالروز شهادت مظلومانه صدیقه طاهره حضرت فاطمه الزهرا (س) از شب گذشته با حضور در مساجد، تکایا و حسینه ها به عزاداری و سوگواری پرداختند.
همچنین هیات های عزادار صبح روز پنجشنبه از مساجد مختلف گلپایگان، پس از حضور در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) در امامزاده سیدالسادات این شهر به سمت امامزاده هفده تن این خطه به حرکت درآمدند.
امام جمعه گلپایگان هنگام حضور تجمع بزرگ عزادران( فاطمی) در امامزاده هفدتن گلپایگان در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ایام فاطمیه اول و دوم بخصوص سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) شاهد حضور گسترده تر و منسجم تر قشرهای مختلف مردم این شهرستان در آیین های این ایام حزن انگیز هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی با قدردانی از حضور قشرهای مختلف مردم، مسئولان، روحانیون و طلاب حوزهای علمیه در آیین سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در جای جای شهرستان گلپایگان گفت: انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ اهل بیت(ع) دارد و حضور مردم در این آیین ها بعنوان ادای یک وظیفه دینی و شرعی در تثبیت بیشتر نظام اسلامی تاثیرگذار است.
وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) و فاطمه زهرا(س) واسطه فیض به درگاه خداوند هستند، تاکید کرد: محبت اهل بیت(ع) در انسان موجب قرب الهی و بیمه شدن جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام مهدی طاهری رییس اداره اوقاف و امور خیر گلپایگان نیز از برگزاری سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت زهرای مرضیه(س) در بقاع و امامزادگان این شهرستان خبر داد و گفت: این آیین شامل برنامه های اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مرثیه سرایی و سایر فعالیت های مذهبی و فرهنگی در ایام فاطمیه در گلپایگان در حال اجراست.
شهرستان گلپایگان در180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/6027/7138
خبرنگار:محمدحسین توفیقی* انتشار: شکراللهی
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.