به گزارش ایرنا، اصغرکشاورز راد روز سه شنبه در نشستی خبری، افزود: ساماندهی مشاغل با وجود 170 هزار واحد صنفی در شهر اصفهان کار بسیار مشکلی است و نشان از آشفتگی در وضعیت شهر دارد.
وی تاکید کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات شهری ریشه در نبود ساماندهی مشاغل شهری و طریقه کارکرد این حوزه دارد.
وی گفت: بسیاری از هزینه های سالانه مدیریت شهری به حوزه حمل و نقل و ترافیک ( احداث تقاطع های همسطح، خیابان سازی ها، احداث روگذر و زیرگذر ) برمی گردد که تاثیرش مانند مُسکن بوده و برای مدت محدودی است.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اصفهان افزود: وجود ترافیک شهری، به تبع آن آلودگی هوا، سد معبر ها و دیگر مشکلات ریشه در ترددهای بسیار زیاد خودروهای شخصی دارد که بخش اعظمی از آن به مشاغل شهری برمی گردد.
کشاورز راد اظهار کرد: برای ساماندهی مشاغل شهری با کمبود قانون مواجه هستیم اما برای رفع این مشکل سه آیین‌نامه تدارک تهیه شده که دو مورد آن به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسیده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: هم اینک 13 بازار روز کوثر در شهر اصفهان وجود دارد، یک بازار نیز در حال ساخت بوده و عملیات اجرایی یک بازار دیگر تا پایان سال آغاز می شود.
وی افزود: حدود 1.5 میلیارد تومان تاکنون برای زیباسازی بازارهای کوثرهزینه شده است.
کشاورز راد اضافه کرد: تهیه زمین این بازارها با شهرداری مناطق و ساخت و ساز و راه اندازی آنها با سازمان میادین بوده است.
وی ازراه‌اندازی چند بازار کوثر درمناطق مختلف شهری درسال آینده خبر داد وافزود: در بازارهای کوثر با حذف واسطه ها و هزینه‌های مازاد، قیمت اجناس پایین تر از حالت معمول به خریداران ارائه می شود.
کشاورز راد درباره نحوه واگذاری غرفه‌های بازارهای روز کوثر، گفت: به دو طریق مزایده و ماده‌ واحده موجود در کتاب قانون شهرداری این واگذاری‌ها انجام می‌شود البته طبق قانون واگذاری‌ها فقط باید برای مدت 10 ماه انجام گیرد.
وی درباره نحوه توزیع میوه نوروزی دولتی نیز گفت: دولت میوه ها را خریداری کرده و با قیمت مصوب خود برای توزیع در تمام بازارهای کوثر و محل‌هایی که شهرداری اعلام کند ارائه می دهد.
سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری از 30 سال پیش زیرمجموعه شهرداری اصفهان قرار گرفت و بخش ساماندهی مشاغل شهری از دهه 60 به این سازمان اضافه شده است.
پ/7153 / 6022 خبرنگار: هُدا استکی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.