به گزارش ایرنا، موضوع تصادفات مرگبار که در پی تردد خودروهای سنگین در بلوار آزادگان خمینی شهر بوقوع پیوسته از سال های گذشته تاکنون همواره یکی از اخبار مهم رسانه ها بوده است.
برخورد چهار دستگاه خودروی سواری و هشت خودروی سنگین با یکدیگر که در ورودی بلوار آزادگان و حد فاصل پل شهید دادمان و پل آزادگان در شمال خمینی شهر بوقوع پیوست آخرین حادثه مهم رانندگی در این محل است که روز 13 ماه جاری ثبت شد.
این حادثه بر اثر پاره شدن زنجیر کوپ تریلی حامل سنگ خام و افتادن یک قطعه سنگ بزرگ بر روی یک خودروی سواری بوقوع پیوست و بر اثر آن، 2 نفر مصدوم شدند و یک دستگاه خودروی سواری و دو دستگاه کامیون نیز به شدت خسارت سنگین دیدند.
حوادث رانندگی و اتفاق های ناگواری از این دست طی ماهها و سال های گذشته، موجب شد تا رسیدگی به این موضوع و اتخاذ راهکاری برای رفع این نقطه حادثه خیز یکی از مطالبات مردم شهرستان خمینی شهر از سال های گذشته تاکنون باشد.
کمربندی قدیم خمینی شهر حدفاصل میدان استقلال تا شهر اصغر آباد به دلیل معبری برای دسترسی به دیگر شهرستان ها و استان های مجاور اصفهان از پرتردد ترین جاده های این استان به شمار می آید.
این جاده به دلیل مجاورت با منازل مسکونی، دانشگاه های صنعتی اصفهان و آزاد خمینی‌شهر، امامزاده سید محمد و گلزار شهدای خمینی ‌شهر از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.
به دلیل تصادف ها و حوادث بالای رانندگی بوقوع پیوسته در این محل، احداث جاده کمربندی جدید خمینی ‌شهر به شاهین شهر در مجاورت پالایشگاه و نیروگاه اصفهان در دولت قبل مصوب و عملیات عمرانی آن آغاز شد.
در اواخر دولت قبل، قطعه اول جاده کمربندی جدید خمینی شهر با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد اما به دلیل اینکه این جاده باید به کمربندی قدیم خمینی شهر متصل می شد، بصورت کامل به بهره برداری نرسید.
احداث تقاطع غیر همسطح بر روی این جاده، ارتباط جاده کمربندی جدید و قدیم خمینی شهر را برقرار می کند و موجب خواهد شد تا خودروهای عبوری بویژه خودروهای سنگین برای دسترسی به شهرستان های مجاور نیازی به ورود به بلوار آزادگان خمینی شهر را نداشته باشند.
این موضوع تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات مرگبار این محل حادثه خیز دارد و مسئولان استان و شهرستان خمینی شهر درطی سه سال گذشته نهایت تلاش خود را برای تامین اعتبار جهت احداث تقاطع غیر همسطح کمربندی خمینی شهر به کار گرفته اند.
به گفته مسئولان راهداری خمینی شهر، اکنون اعتبار مورد نیاز برای احداث این تقاطع غیر همسطح از محل اعتبارات ملی تامین شده و به همین منظور 2میلیارد و 300 میلیون تومان تخصیص یافته است.
اجرای عملیات این طرح از دو هفته قبل آغاز شده و براساس اعلام پیمانکار آن تا 6 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار خمینی شهر در بازدیدی که به همراه شهردار و مسئولان اداره راه و شهرسازی استان از این طرح داشت، گفت: اجرای این طرح کمک زیادی به کاهش حوادث و حفظ جان مردم می€Œ کند.
احمد رضوانی با اشاره به اینکه تکمیل جاده کمربندی جدید خمینی شهر یکی از مطالبات مردم و مسئولان این شهرستان است افزود: حدود 2 سال است که برای تخصیص اعتبارات ملی برای ساماندهی و احداث تقاطع غیر هم€Œسطح جاده کمربندی جدید به جاده خمینی€Œ شهر تلاش می کنیم.
وی تصریح کرد: مسئولان وزارت راه، استاندار اصفهان، معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان از این منطقه بازدید داشته €Œاند و پیگیری های زیادی برای تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ملی برای آغاز این طرح انجام دادند.
فرماندار خمینی شهر افزود: دولت در سخت€Œ ترین شرایط مالی کشور، برای حفظ جان مردم و کاهش تصادفات بلوار آزادگان اعتبارات لازم را برای اجرای این طرح تخصیص داد.
رضوانی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح عملا ورود و خروج خودروهای سنگین به بلوار آزادگان و میدان استقلال خمینی شهر ممنوع و محدود می شود اظهار کرد: مسئولان استان و شهرستان خود را مسئول حفظ جان مردم می €Œدانند و نمی €Œتوانیم در برابر خطرات و حجم تصادفات بلوار آزادگان بی€Œ تفاوت باشیم.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.