به گزارش ایرنا، غلامرضا اصغری شنبه شب در همایش موسسه خیریه دیابت اصفهان در سرای عطار این شهر، افزود: هزینه پیشگیری کمتر از درمان است و انجام فعالیت ها در این زمینه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب می باشد.
وی با اشاره به اینکه خیریه ها با مردم ارتباط مستقیم دارند، تصرح کرد: خیریه ها به عنوان سازمان های مردم نهاد به دلیل ارتباط قوی با مردم می توانند در زمینه پیشگیری از بیماریها نقش موثری داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ترغیب افراد به حفظ سلامت خود یک هنر و وظیفه است، ادامه داد: سمن ها و خیریه های حوزه بهداشت و درمان باید بیشتر فعالیت خود را به اجرای برنامه های پیشگیری از بیماریها متمرکز کنند و بخش درمان را به متخصصان این حوزه واگذار نمایند.
وی با اشاره به اجرای طرح نظام سلامت در وزارت بهداشت و درمان، اظهار کرد: وزارت بهداشت و درمان و سازمان های وابسته به آن، تنها در بحث شناسایی اقدام هایی را انجام می دهد و بخش عمده مراقبت ها به عهده شهروندان است.
دکتر اصغری با اشاره به اینکه استرس از عوامل مهم ابتلا به بیماری دیابت است، تصریح کرد: مسائل اجتماعی و اقتصادی موجب به وجود آمدن شرایط استرس زا می شود.
اصغری با بیان اینکه خودمراقبتی مردم در مقابله با بیماری های بویژه دیابت بسیار تعیین کننده است، تاکید کرد: کنترل استرس، تغذیه مناسب و فعالیت فیزیکی از جمله نیم ساعت پیاده روی روزانه می تواند در جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها تعیین کننده باشد.
وی گسترش و سرایت بیماری دیابت را عامل بروز بیماری های دیگر عنوان کرد و افزود: اگر دیابت در چشم، قلب، عروق و کلیه ایجاد عارضه کند بسیار پر هزینه خواهد بود و آثار آن ماندگار خواهد بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: اقدام های دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت موجب شده است که این دولت را به عنوان دولت سلامت نام گیرد.
وی خاطر نشان کرد: غربالگری در تمامی روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر انجام شده است و امروز بخوبی می دانیم که چه کسانی در این مناطق به کدام بیماری مبتلا هستند و غربالگری در شهر اصفهان نیز از آبان ماه کلید خورده است.
وی همچنین از شهردار اصفهان به واسطه ساخت مراکز جامع سلامت و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حوزه بهداشت و سلامت جامعه تقدیر کرد.
7134/ت/خبرنگار: محمد کامران/ *** انتشار: سلطانمرادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.