فعالیت بناهای تاریخی و مراکز گردشگری استان اصفهان از اواخر اسفند سال گذشته بدلیل شیوع بیماری کرونا، متوقف شده بود.

فریدون اله‌یاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بناهای تاریخی و میراثی و مراکز گردشگری استان با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا و هماهنگی انجام شده با وزارت میراث فرهنگی از شنبه هفته آینده بازگشایی خواهد شد.

وی با بیان‌اینکه این مراکز و بناها موظف به رعایت همه دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی کردن محیط با رعایت استانداردها و ضوابط هستند، اظهار داشت: در این اماکن باید از تجمع افراد در مقابل باجه‌های فروش بلیت و در ورودی و داخل بناها بویژه مکان‌های سربسته جلوگیری شود.

اله‌یاری با اشاره به اینکه در زمان حاضر و با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، گردشگر خارجی در کشور نداریم، تصریح کرد: هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اصفهان به جز کاشان نیز فعالیت خود را از چهاردهم اردیبهشت جاری با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت دستورهای بهداشتی آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت هتل‌ها و مراکز اقامتی کاشان نیز با ۵۰ درصد ظرفیت از روز شنبه بیست و هفتم اردیبهشت از سر گرفته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با تاکید براینکه پیگیر بازگشایی دفاتر خدمات مسافرتی استان نیز هستیم، گفت: این دفترها از بیست و چهارم اسفند سال گذشته تعطیل شدند هرچند قبل از آن نیز بدلیل برخی مسائل پیش آمده در کشور با خسارت مواجه شده بودند.

شیوع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان به حوزه گردشگری استان اصفهان خسارت وارد کرده است.  

حدود ۵۰۰ بنای تاریخی و مرکز گردشگری زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان است.

اصفهان به‌عنوان قطب گردشگری کشور دارای ۱۰۷ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستاست؛ بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی در این استان شناسایی شده و یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

این استان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر با حدود ۳۵ هزار تخت دارد.

در پی شیوع ویروس کرونا بر اساس آمار رسمی تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این بین بیش از ٦ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.