حجت الاسلام مهدی بصیرتی در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن دهم رمضان سالروز وفات ام المومنین حضرت خدیجه کبری (س) اظهار داشت: در بزرگی شأن و منزلت این حضرت همین بس که ایشان همسر پیامبر اکرم (ص) و مادر حضرت فاطمه زهرا (س) است.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) تمام اموال و دارایی‌های خود را در راه تبلیغ دین مبین اسلام و دفاع از پیامبر خوبی‌ها حضرت محمد مصطفی (ص) به کار بست ابراز داشت: با این وجود ایشان در بین مسلمانان بسیار غریب است.

حذف و یا تحریف بسیاری از فضائل حضرت خدیجه (س) از تاریخ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه افراد در مذاهب دیگر چون می‌خواستند افراد دیگری را بزرگ کنند خیلی از فضائل حضرت خدیجه (س) را از تاریخ حذف و یا تحریف کردند، تصریح کرد: در بسیاری از کتب در جاهایی که صحبت از مناقب حضرت خدیجه (س) است روایات جابجا شده و اسم ایشان برداشته شده است.

وی با بیان اینکه شأن حضرت خدیجه (س) در بین ائمه معصومین دارای جایگاه والایی است، خاطرنشان کرد: حضرت محمد (ص) که خود رحمت برای جهانیان است با نگاه کردن به این بانوی بزرگوار آرامش همه وجود ایشان را فرا می‌گرفت.

حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به ثروت و مال فراوان حضرت خدیجه (س) و صرف آن در راه اسلام بیان داشت: با وجود آن همه ثروت، در پایان عمر حضرت خدیجه (س) فقر زندگی این بانوی بزرگ جهان اسلام را در بر گرفته بود.

حضرت خدیجه (س) راه خود در دفاع از اسلام را با باور و اعتقاد انتخاب کرده بود

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) راه خود در دفاع از اسلام را با باور و اعتقاد انتخاب کرده بود، خاطرنشان کرد: ایشان با اعتقاد و عاشقانه در راه اعتلای دین مبین اسلام قدم برداشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه با وجود این همه گذشت و ایثار حضرت خدیجه (س) در زندگی مشترک با پیامبر اکرم (ص) هیچ درخواستی از ایشان نکرد، افزود: حضرت خدیجه (س) در انجام اقدامات خود برای اعتلای اسلام یقین و باور داشت و این نشان از علم و تقوا و پرهیزکاری این بانوی گرانقدر است.

در طول تاریخ به حضرت خدیجه (س) خیلی حسادت شده است

وی با بیان اینکه در طول تاریخ به حضرت خدیجه (س) خیلی حسادت شده است، گفت: پیامبر (ص) به حضرت خدیجه (س) بسیار حساس بودند و جایگاه عظیمی نزد ایشان داشتند اما در طول تاریخ به مقام ایشان حسادت بسیار شده است و حذف بخشی از فضائل ایشان از تاریخ به همین دلیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.