«مینو اصلانی» روز شنبه در جمع بانوان بسیجی ارومیه افزود: اختلاف جدی که با فرهنگ غرب داریم این است که آنان حضور اجتماعی را فقط در شاغل بودن زنان تعریف می‌کنند در حالی که انقلاب اسلامی این پیام را به دنیا داد که حضور اجتماعی، تاثیرگذار و الهام بخش بودن یک موضوع جدی است که تنها با شغل تعریف نمی‌شود بلکه میلیون‌ها زن مسلمان انقلابی و متعهد امروز در ایران وجود دارد که مشارکت سیاسی، انقلابی و اجتماعی دارند.
وی ادامه داد: امروز هزاران نفر از زنان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها هستند، هزاران مقاله در مجله‌های علمی و پژوهشی دنیا از بانوان ایرانی منتشر می‌شود، صدها زن فرهیخته و مخترع کشور در دنیا حرف اول را می‌زنند، حضور بیش از ۳۸ هزار مربی زن در حوزه ورزش و کسب مقام‌های برتر در رشته‌های مختلف ورزشی در دنیا، عنوان‌های برتر در حوزه فناوری، فعالیت‌های علمی و پژوهشی از برکت‌های انقلاب اسلامی برای بانوان ایران در گام نخست است.
اصلانی اظهار داشت: امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب، مشارکت اجتماعی زنان ایرانی در دنیا بی‌نظیر و مثال‌زدنی است.
رییس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه غرب، ایران را به دلیل آمار پائین زنان شاغل توسعه یافته نمی‌داند، گفت: امروز بیش از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار زن در بیش از ۲۰ هزار پایگاه مقاومت در مجموعه بسیج مشارکت اجتماعی دارند و به دنیا این پیام را می‌دهیم که حضور اجتماعی زنان تنها با شاغل بودن آنان رقم نمی‌خورد.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی ( ره) احیاگر نقش و جایگاه والای زن در قرن معاصر و ایران بود، افزود: جایگاه زن در انقلاب اسلامی ارزشمند و جایگاه مادر، والاتر است؛ زنان حضور ارزشمندی در تمامی برنامه‌ها و عرصه‌ها دارند اما با حفظ ارزش و جایگاه و کرامت انسانی.
وی اظهار داشت: زن موجودی ارزشمند است که انسانیت وی بر جسمانی بودن او ارجحیت دارد و در تمامی فعالیت‌های اجتماعی نقشی مهم ایفا می‌کند.
«اصلانی» با اشاره به اینکه غربی‌ها زن را ابزاری برای پیشبرد اهداف خود می‌دانند، اضافه کرد: زن در ایران اسلامی با اندیشه‌ها و خلاقیت‌هایش شناخته می‌شود.
وی با بیان اینکه رژیم منحوس پهلوی درصدد بود تا زن مسلمان را همانند یک زن غربی و به عنوان ابزار به کار گیرد، اضافه کرد: امام (ره) یک نگاه متعالی نسبت به زنان را احیا کرد که بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام طرح‌ریزی شده‌بود.
«اصلانی» گفت: همه ما وظیفه و تکلیف داریم تا زمینه‌ساز ظهور و بروز انسان کامل باشیم و زنان در این زمینه نقش عمیق‌تر و مهمی دارند زیرا تربیت انسان‌های متعالی بر عهده آنان است تا زمینه را برای ظهور آماده کرد.
وی با اشاره به اینکه بر اثر ایستادگی و مقاومت زن مسلمان پیام‌های بسیاری به زنان دنیا رسیده، ادامه داد: شاهدیم که بسیاری از زنان آزاداندیش و غربی به دنبال برون‌رفت از شرایط نابهنجار خود هستند یا ایجاد جنبش‌هایی عفیفانه را دنبال می کنند تا جایگاه مادر در آن جوامع تعریف شود.
وی اظهار داشت: برای اینکه در دنیا الگو باشیم باید حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهیم و به نقش او در عرصه‌های مختلف توجه کنیم زیرا ایشان در مقام دختر پشتوانه پدر و در جایگاه همسر پشتوانه همسر بود.
وی با بیان اینکه زن ایرانی با پیروی از این بانوی بزرگوار موفق و سرافراز بوده، گفت: می‌توان زن بود و عفیف و شریف و در عین حال در مرکز اجتماع بود؛ می‌توان سنگرهای جدیدی را با حضور فراگیر فتح کرد زیرا زنان ایرانی به پیروی از این الگو در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، دفاعی و سیاسی فعال هستند و دفاع مقدس مصداق بارزی از این ادعاست.

این دیدار به مناسبت روز زن و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)با حضور یکهزار نفر از بانوان بسیجی ارومیه در سالن ۲ هزار نفری شهید باکری ارومیه برگزار شد؛ در این آیین از مادران شهدا و بانوان بسیجی فعال اقشار مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.